fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חמישי אחר הצהריים. פיצוץ עז מרעיד את שדרות דגניה

מלחמת הכנופיות בעולם התחתון בקריות נמשכת. בן 28 נפצע קשה מאוד ממטען שהוטמן ברכב שבו נהג. במשטרה מעריכים כי גורמים עברייניים מנהריה נכנסו לקלחת הפלילית הקרייתית
מכונית ממולכדת בשדרות דגניה בקרית חיים. צילום: דורון גולן
מכונית ממולכדת בשדרות דגניה בקרית חיים. צילום: דורון גולן

צעיר, בן 28 המוכר למשטרה, נפצע קשה מאוד בעת שנהג במכונית שהתפוצצה ביום חמישי שעבר בשדרות דגניה בקרית חיים מערבית. רק במזל לא נפגעו עוברי אורח חפים מפשע, שהיו באותה העת ברחוב. במשטרה מסמנים את האירוע כעליית מדרגה נוספת במלחמת הכנופיות בקריות.

הפיצוץ אירע בשעות אחר הצהריים, בעת שהצעיר נהג במכונית מאזדה, שאינה רשומה על שמו. סמוך לתחנת הדלק נשמע פיצוץ שהרעיד את הבתים הסמוכים. עוברי אורח, שהבחינו במכונית שעולה באש, הצליחו לחלץ מתוכה את הנהג בטרם הגיעה אליו האש. הנהג נפצע קשה מאוד, בעיקר בפלג גופו התחתון, ופונה לטיפול בבית חולים רמב"ם בחיפה, שם עבר שורה של ניתוחים מצילי חיים. נכון לרגע סגירת הגיליון הוא מאושפז במצב קשה מאוד במחלקת טיפול נמרץ.

המכונית הממולכדת בשדרות דגניה בקרית חיים (צילום: דורון גולן)
המכונית הממולכדת בשדרות דגניה בקרית חיים (צילום: דורון גולן)

לאחר שלוחמי האש כיבו את הלהבות, החלו חוקרי הזיהוי הפלילי של המשטרה לאסוף ממצאים מהשטח, כדי לגלות את מטען החבלה שבו נעשה שימוש. כוחות גדולים של משטרת זבולון סגרו את הזירה והחקירה הוטלה על היחידה המרכזית. מהמידע שהגיע ל"הד הקריות" עולה, כי הצעיר שנהג במכונית היה תחת מעקב של עבריינים אחרים. בשלב מסוים כשיצא מהמכונית לזמן מה, הצמידו אליה את מטען החבלה שהתפוצץ זמן קצר לאחר מכן.

חקירה זו, כמו גם חקירות נוספות שנוגעות לפשיעה החמורה של חיסולי החשבונות בקריות מתבצעת ביחידה המרכזית של המשטרה תחת צו איסור פרסום. המשטרה עצרה לחקירה קרוב משפחה של מיכאל מור מנהריה, בחשד למעורבות בניסיון החיסול. מקרה זה הוא חלק נוסף בשרשרת ארוכה של חיסולי חשבונות בעולם התחתון בקריות, בין שתי הכנופיות המרכזיות שפועלות באזור, האחת בקרית חיים והשנייה בקרית ים.

אל תוך הקלחת של מלחמת הכנופיות המקומית מנסים להשתחל, להערכת המשטרה, עבריינים המזוהים עם אנשיו של מיכאל מור, בניסיון לקחת חלק בשוק של סחיטת דמי חסות מעסקים, הפצת סמים והימורים לא חוקיים. בשנה הנוכחית נהרג חן איפרגן מקרית ים בפיצוץ מטען חבלה במכונית שבה נסע, רימוני רסס נזרקו אל בתים בהם מתגוררים עבריינים, נתפסו כלי נשק ומטעני חבלה שהיו מיועדים לשימוש בידי עבריינים וקטנוע ממולכד התפוצץ בפתח חנות להחלפת כספים בקרית חיים ובקבוקי תבערה נזרקו לעבר עסקים שסירבו לשלם דמי חסות.

נכון להיום, לא הצליחו חוקרי היחידה המרכזית להביא עדויות מוצקות לפרקליטות לצורך הגשת כתבי אישום נגד המעורבים, על אף שהחוקרים יודעים את זהותם. גורם בכיר במשטרה אומר כי המשטרה מבצעת פעולות רבות שאינן ידועות לציבור, כדי לעצור את המעורבים וכעת אף תגביר את פעולותיה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות