fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תיעוד: ימאים הבריחו סיגריות עם עובדים בנמל חיפה ונתפסו על חם

נעצרו שני עובדי חברת שירותי נמל בעודם מבריחים סחורה שהושלכה אליהם על ידי ימאים מסיפון אנייה. לפני כחודשיים נתפסו עובדי חברה אחרת במקרה דומה, גם אז עם ימאים. עובדי מכס חיפה סיכלו השבוע גם הברחת גרזנים ואמצעי לחימה קרים אחרים
נמל חיפה
נמל חיפה (צילום: רשות המיסים)

לפני זמן קצר שוחררו בערבות על ידי בית משפט השלום בחיפה שני עובדים מחברת שירות בנמל חיפה. המספקת שירותי נמל חיצוניים לאניות, לאחר שנתפסו על ידי יחידת הסמים מכס חיפה מבריחים סחורה שהושלכה אליהם מאנייה ישראלית שעגנה בנמל. שני החשודים, בן 42 מחיפה ובן 33 תושבי חיפה, נצפו בעודם מעמיסים לרכב ארגזי סיגריות שהושלכו אליהם על ידי אנשי צוות מאנייה שהגיעה מרוסיה.

בטרם עזבו את הנמל מבלי לדווח על הסחורה, ששווייה למעלה מ-100 אלף שקלים, הם נעצרו וברכב, שנתפס יחד עם הסחורה, נמצאו עשרה ארגזים המכילים 500 פקטים של סיגריות, שנעטפו בניילונים שחורים במטרה להסתיר את תכולתה. השניים נעצרו והובאו לחקירה, וגם האנייה עוכבה בנמל עד לסיום החיפושים וחקירת הימאים המעורבים. החקירה העלתה כי מדובר בחבורה מאורגנת היטב של עובדי קבלן הנותנים שירותי נמל לאניות, אשר עבדו בשיתוף פעולה עם מעורבים נוספים ואנשי צוות מהאנייה שרכשו סחורה בדיוטי פרי שבנמל והעבירו אותה באופן בלתי חוקי לעובדי הנמל.

לפני חודשיים נעצרו בנסיבות דומות שני עובדי חברה נוספת, גם הם פעלו בשיתוף פעולה עם ימאים, אז העלתה החקירה כי הסחורה נמסרה להם על ידי ימאים שהגיעו ארצה מרוסיה ואשר זכאים לרכוש אלכוהול וסיגריות בפטור מלא ממיסים, כאשר הימאים ועובדי הנמל חולקים ברווחים ממכירת הסחורה המוברחת בארץ.

במקביל, חשפו השבוע עובדי מכס חיפה ניסיון הברחה נוסף: במכולת כלי בית וחפצים אישיים שנשלחה על ידי תושבת חוזרת שהתגוררה שנים באוסטרליה, נתגלתה גם כמות גדול של כלי נשק האסורים בייבוא, ביניהם גרזנים, סכינים, מחסניות, קליעים חלקי נשק וכן מכשירי קשר, חלקי חילוף לאופנוע ובקבוקי אלכוהול שלא הוצהרו אף הם בשווי של עשרות אלפי שקלים. מחקירת יחידת הסמים מכס חיפה עלה כי המטען שייך לבן הזוג של היבואנית, תושב חוזר אף הוא, שהינו בעל חברת אבטחה וכן עוסק בחו"ל בהדרכת קרב מגע וירי. המטען נתפס עד לסיום הטיפול בתיק.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות