fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תייר טעה בדרכו והתמוטט מול בית חולים רמב"ם

חייו של תייר גרמני בן 60 ניצלו לאחר שהאיש התמוטט מול שערי בית החולים לשם הגיע בטעות
בית חולים רמב"ם
בית חולים רמב"ם (צילום: אלי גרוס)
בית חולים רמב"ם
רופא הוא רופא. בית חולים רמב"ם (צילום: אלי גרוס)

חייו של תייר גרמני, בן 60, ניצלו במזל גדול, אחרי שהאיש התמוטט לפתע מול שערו האחורי של המרכז הרפואי רמב"ם. המקרה אירע בערב יום ב' האחרון, כאשר התייר ורעייתו איבדו את דרכם אל בית המלון שבו שכנו, הממוקם בשכונת בת גלים שבחיפה. ככל הנראה, נהג המונית שהסיעם אל בית המלון, הוריד את השניים בכביש המקיף את בית החולים, וכך הם מצאו את עצמם באזור לא מוכר והחלו לחפש את הדרך למלון.

דקות ספורות אחרי השעה 19:00, חש הגבר ברע והתמוטט ברחוב. רעייתו, אשר מיומנת בפעולות החייאה, החלה במתן עזרה ראשונה, כשהיא קוראת לעזרה לעבר העוברים והשבים. הדרמה שאירעה בחצר האחורית של המרכז הרפואי רמב"ם, נקלטה על ידי מצלמות הביטחון של בית החולים ואילן וינרסקי, המאבטח שמוצב באזור, דיווח על כך למוקדן הבקרה, סמיון סמוטקין, וזה העביר את הדיווח לאחות הכללית מאיה לבל.

עם קבלת הדיווח, יצאה לבל אל מקום ההתרחשות, כדי לבדוק מה אופי האירוע. להפתעתה היא גילתה את התיירת הגרמנייה, אחות במקצועה, רוכנת מעל בעלה ומבצעת בו פעולות החייאה. לבל, אשר גם דוברת מעט גרמנית, הצליחה להבין מהאישה את מה שאירע, והזעיקה מיד צוות החייאה מבית החולים.

למזלו של התייר, אחד האנשים שעברו במקום, גילה תושייה ורץ אל הכניסה למיון בית החולים, שם הוא תפס, במקרה, ניידת נט"ן של מד"א שבדיוק יצאה מרמב"ם. האיש הוביל את הניידת אל מקום ההתרחשות, ואלו הגיעו יחד עם צוות החייאה שהוזעק מבית החולים. שני הצוותים עבדו יחד והמשיכו את פעולות החייאה בתייר, שהיה מחוסר הכרה בשלב זה כבר דקות ארוכות, וללא כל סימנים חיוניים. לאחר כמה דקות נוספות החל האיש להגיב לפעולות צוותי ההחייאה, והוא הובהל עם ניידת מד"א אל חדר הלם שבמיון רמב"ם. משם הוא הועבר להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ לבבי בביה"ח, שם שהה בימים האחרונים עד שמצבו התייצב. אמש הוא הועבר להמשך טיפול במחלקה לכירורגית לב בבית החולים.

לדבריה של אילנה סימן-טוב-דודלס, מתאמת ההחייאה ברמב"ם, לתייר היה מזל גדול להתמוטט מול בית החולים: "אם כל המקרה היה מתרחש כמה מטרים קדימה. אם הוא לא היה יורד מהמונית בטעות ליד בית החולים, אם כל הבלבול הזה לא היה קורה, בהחלט יתכן שהוא היה משלם על כך בחייו. מהירות התגובה של מוקד הבקרה ושל העוברים והשבים, וזמינות כל הצוותים הרפואיים, היו חלק מהותי בהצלת חייו של האיש. לשמחתנו ולשמחת רעייתו, הוא עדיין אתנו".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות