fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עמותת צלול: "יש להסיר את איום מיכל האמוניה ממפרץ חיפה במיידי"

נסראללה מאיים וממשלת ישראל מתעלמת- מיכל האמוניה מהווה מטרה מרכזית עבור ארגון החיזבאללה
(צילום: פנתרמדיה)

על רקע האיומים המתפרסמים בתקשורת בימים האחרונים, לפיהם החיזבאללה מסמן את המתקנים האסטרטגיים במפרץ חיפה כיעד, עמותת צלול קוראת לכינוס דיון חירום בממשלה בנושא הסרת איום מיכל האמוניה של חיפה כימיקלים מעל תושבי חיפה והצפון.

(צילום: פנתרמדיה)

מאיה יעקבס, מנכ"ל עמותת צלול: "ממשלת ישראל מסרבת ללמוד את לקח מלחמת לבנון השנייה, במהלכה נפלו עשרות טילים על מפרץ חיפה ומתעלמת מהאיומים המפורשים של נסראללה בדבר פגיעה במתקנים אסטרטגיים בישראל. הממשלה מעכבת את קידום פתרון חלופת הקמת מפעל לייצור אמוניה בדרום הארץ והפסקת ייבוא אמוניה לנמל חיפה, ובכך חושפת את חיי התושבים לסכנה קיומית. אנו קוראים לממשלה להתכנס לדיון חירום מיידי, שמטרתו סגירת המיכל המסוכן והסרת האיום מעל חיפה".

בעקבות מלחמת לבנון השנייה, במהלכה נפלו מאות טילים באזור חיפה, התעוררה ביקורת ציבורית קשה לעובדת קיומו של המיכל באזור המאוכלס בצפיפות. מומחים שונים טענו, שנפילת טיל על גג המיכל תגרום לפריצת האמוניה ולמותם בייסורים של אלפים המשרד להגנת הסביבה מינה בעקבות המלחמה ובעקבות הסערה הציבורית את ועדת אלוף (מיל') הרצל שפיר, שהתבקשה לבדוק את כל נושא החומרים המסוכנים במפרץ.

הוועדה קבעה שהמיכל חיוני, אך שיש למגן את גגו, שכל עוביו שלושה סנטימטר. מיגון הגג לא יצא אל הפועל בסופו של דבר, לאחר שהתברר שהמיגון אינו אפשרי, בשל גודלו של הגג, ששטחו כדונם, אך גם בעקבות התנגדות רשות שדות התעופה המתנגדת להגבהת גג המיכל. בחודשים האחרונים דובר רבות על הפתרון של סגירת המיכל ופתיחת מפעל ייצור חלופי, אלא שפתרון זה, שמתקדם בעצלתיים, יהווה מענה לאיום רק בעוד כשנתיים, ובינתיים אזרחי המפרץ נשארים מופקרים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות