fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נשיא לשכת המסחר בחיפה מזהיר מפיגוע כלכלי

נשיא לשכת המסחר והתעשייה בחיפה והצפון, ד"ר גד שפר, מתריע כי לתחומי הלוגיסטיקה והרכש נכנסים בזמן האחרון גורמים לא מקצועיים, המסכנים חברות ומפעלים ועלולים לגרום לסחר החוץ הישראלי נזק בלתי הפיך
ד"ר גד שפר
ד"ר גד שפר (צילום: לוטם תקשורת, יח"צ)

בכנס השנתי של ארגון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה שהתקיים ביום שלישי שעבר בחיפה, אמר נשיא לשכת המסחר והתעשייה בחיפה והצפון, ד"ר גד שפר כי התנהלות נכונה משמע לא פעם אם חברה או מפעל ישרדו. "גידול בהוצאות בשל התנהלות לא נכונה יכול לקבוע אם מפעל ייסגר ועובדיו ייפלטו לשוק העבודה או ימשיך לייצר, או אפילו ימצא את הנישה הרווחית שלו, יצמח ויתפתח", מסביר שפר.

ד"ר גד שפר
ד"ר גד שפר (צילום: באדיבות לוטם תקשורת, צילום עצמי)

ד"ר שפר מצביע על כניסתם של גורמים שאינם עומדים ברמה הגבוהה הדרושה של ידע מקצועי ושל יכולת התכנון והניהול המורכב של רכש ולוגיסטיקה שעלולה למוטט חברות. לדבריו, מפעל שנסגר מותיר אחריו שרשרת של נפגעים ביניהם, ספקים שיצמצמו הזמנות, קריסת מפעלים וחברות שיכולים לגרום לפיגוע כלכלי במעגלים מרחבים.

ד"ר שפר ציין כי בשנים האחרונות יותר חברות ומפעלים העבירו את פס הייצור מישראל למדינות אחרות, שעלות הייצור בהן זולה יותר, וכתוצאה מכך, מדינת ישראל תלויה היום בייבוא של מוצרים רבים והולכים, בהם גם מצרכים בסיסיים. "גם הייצוא הישראלי, למרות הסימנים המדאיגים בתקופה האחרונה, במגמה של התפתחות. במצב כזה היערכות נכונה של כלל האפשרויות הלוגיסטיות להעברת מטענים וחשיבה אסטרטגית, הן ברמת המפעל והן ברמת המאקרו הופכות ליותר ויותר חיוניות".

ד"ר שפר קרא לשר התמ"ת, שלום שמחון, להבטיח את עתידן של החברות הישראליות ושל סחר החוץ הישראלי גם באמצעות שמירה על יעילות ומקצועיות בשרשרת האספקה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות