fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נעצרו תשעה סוחרי סמים בקריות

סוכן סמוי שפעל בקריות ביצע את מעצרם, חלקם עברייני רכוש
נצ"מ אלי אסייג
נצ"מ אלי אסייג (צילום: חטיבת הדוברות מחוז חוף)
נצ"מ אלי אסייג
נצ"מ אלי אסייג (צילום: חטיבת הדוברות מחוז חוף)

בלשי היחידה המרכזית (ימ"ר, ה"מ) של מרחב חוף עצרו תשעה סוחרי סמים בקריות. הימ"ר, באמצעות סוכן סמוי שפעל באזור הקריות בחודשים האחרונים, ביצע בתחילת השבוע מעצרים של תשעה תושבי הקריות החשודים בסחר בסמים.

מפקד הימ"ר נצ"מ אלי אסייג אמר השבוע: "מדובר במבצע בו נעצרו תשעה סוחרי סמים, לשמונה מהם הוארך המעצר. מדובר בעבריינים המוכרים היטב למשטרה, חלקם עברייני רכוש שפעלו באזור חיפה והקריות. מדובר בסוכן משטרתי שפעל בתקופה קצרה יחסית והצליח להפליל את סוחרי הסמים. זו עוד אחת מהפעילויות שהמשטרה נוקטת כדי לפגוע בנגע הסמים במחוז חוף, כדי ליצור הרתעה מול עברייני הסמים. מי שהפעיל את הסוכנים הוא ראש מפלג מודיעין בימ"ר סנ"צ רמי ידען, שעשה עבודה מסורה וטובה".

שניים מהעצורים, אחים תושבי קרית מוצקין הובאו ביום שלישי אל בית משפט השלום בקריות לדיון הארכת מעצרו. על פי החשד השניים מכרו לסוכן המשטרתי סם מסוג מריחואנה ובזמן מעצרם, נתפסו אצלם סמים מסוגים שונים.

נציגת המשטרה עו"ד מיטל אוחיון ביקשה להאריך את מעצרם בשבעה ימים, בטענה כי שחרורם עלול להביא לשיבוש הליכי חקירה ומסוכנות לציבור.

עו"ד יוני דדון
עו"ד יוני דדון (צילום: עצמי)

סנגורם של החשודים עו"ד יוני דדון תחקר במהלך דיון הארכת המעצר את נציגת המשטרה ומחקירתו עולה כי שני החשודים היו המעורבים היחידים בעסקת הסמים, בגינה נעצרו. עוד התברר כי על פי רישומי המשטרה, בזמן בו התקיימה עסקת הסמים, אמור היה אחד מהחשודים לשהות במעצר בית. בתום החקירה ביקשה עו"ד אוחיון מבית המשפט לעצור את שני החשודים עד תום החקירה המשטרתית.

עו"ד דדון טען בבית המשפט כי למרות שמדובר במעצרים במסגרת סוכן סמוי שהפליל מספר מעורבים, יש לבחון כל מקרה לגופו. לדבריו, שני החשודים נחקרו בתחנת המשטרה ואף נערך עימות ביניהם לבין הסוכן המשטרתי. עו"ד טען כי הסוכן לא קיבל סמים מהחשודים ולא שילם להם כסף, כל אשר היה, היא הזדמנות לעסקה. לדברי עו"ד דדון כל שנדרש מהמשטרה היא חקירה ישירה והטחת הראיות בחשודים, מאחר ואין כאן עניין לאיתור עדים. עו"ד דדון אמר כי אין הצדקה להאריך את מעצר החשודים ויש לשקול חלופות מעצר.

השופטת פנינה לוקיץ' אמר בהחלטתו כי שוכנע שקיים חשד שהשניים עברו את העבירות המיוחסות להם ולמרות שמדובר בעסקה שהתקיימה לפני כחודש, הרי שבעקות מבצע הימ"ר הפכה החקירה לגלויה. השופטת קיבלה את טענתו של עו"ד דדון כי יש להבדיל בין החשודים ומספר הפעולות המשטרתיות הדרושות לגבי שני החשודים האלו מצומצם. ען זאת, אמרה השופטת, יש פעולות חקירה שיש לבצען בזמן שהחשודים ישהו במעצר והאריכה את מעצר החשודים בשלושה ימים.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות