fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לפיד: "אני שומע כל יום שישי על המאבק של החתן והחותנת שמחזיקים בחנות"

שר האוצר יאיר לפיד התארח אתמול בכנס "מצדיעים לעסקים", שנערך ביוזמת התאחדות המלאכה והתעשייה בצפון באולמי כינורות בקרית אתא
השר לפיד עם יוסי בן שושן, יו"ר התאחדות המלאכה והתעשייה בחיפה והצפון והמנכ"ל יוסי אשכנזי
לפיד, בן שושן ואשכנזי ( צילום: מיכאל איזרוב)

מאות בעלי עסקים קטנים ובינוניים השתתפו ביום אתמול (שלישי)  בכנס "מצדיעים לעסקים" שהתקיים באולמי כינורות במפרץ חיפה. האירוע התקיים במעמד שר האוצר יאיר לפיד, שר התמ"ת לשעבר שלום שמחון, יו"ר השדולה לקידום התעשייה והתעסוקה בצפון חברת הכנסת רינה פרנקל, וראשי ראשי מהאזור ובהן ראש עיריית חיפה יונה יהב, ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי, ראש עיריית קרית אתא יעקב פרץ וראש עיריית קרית ים דוד אבן צור.

במהלך הכנס ניתנה סקירה על פעילויות ההתאחדות המלאכה והתעשייה בשנה היוצאת. השר לפיד התייחס למספר סוגיות בוערות הנוגעות לעולם העסקים הקטנים והבינוניים בישראל ואמר: "על מאבקי ההישרדות של העסקים הקטנים והבינוניים אני שומע כל יום שישי עם החתן והחותנת שיש להם חנות. אני מכיר את החוויה הזו של הדאגה. כל מה שקורה בעולם קורה בעסק שלך. בסוף זה אדם שיושב במטבח עם ערימה של חשבונות ומודאג. התפקיד שלנו בממשלה שהוא ידאג פחות. נביא לשינוי כללי בתשלומי הספק למדינה. בעל עסק או ספק לא צריך לקבל תשלום שוטף 120. זה לא הוגן ולא יעיל ואנחנו נשנה את זה".

יו"ר ההתאחדות המלאכה והתעשייה בחיפה והצפון וסגן נשיא ההתאחדות בישראל, יוסי בן שושן התייחס בדבריו ל-41 אלף עסקים וחברות במשק הישראלי שנסגרו בשנה החולפת. "לצערנו, 21 אחוזים מסך כל העסקים שקרסו היו באזור חיפה, קריות והגליל המערבי. מצב זה נוצר משלוש סיבות: מחנק אשראי, עליה מתמשכת בתשומות לתעשייה והעדר טיפול בחינוך הטכנולוגי". בן שושן ביקש מהשר לפיד ליצור הגנה לעסקים הקטנים והבינוניים ולחזק אותם. "הם החוסן הכלכלי של המשק הישראלי", אמר בן שושן. "עסקים חזקים שווה כלכלה חזקה. אנו בהתאחדות המלאכה והתעשייה נמשיך כמו תמיד לקדם את הנושאים שחשובים לנו כי אנחנו הסקטור שנושא בעיקר הנטל של המשק הישראלי וזו לא סיסמא".

השר לפיד עם יוסי בן שושן, יו"ר התאחדות המלאכה והתעשייה בחיפה והצפון והמנכ"ל יוסי אשכנזי
לפיד, בן שושן ואשכנזי ( צילום: מיכאל איזרוב)

מנכ"ל ההתאחדות יוסי אשכנזי הודה לשר לפיד על התמיכה בעסקים הקטנים והבינוניים ואמר: "בשלוש השנים האחרונות סיירתי בעשרות מפעלים ובתי מלאכה בצפון ונפגשתי עם מגוון רחב של עסקים מכל תחומי התעשייה כדי ללמוד על צרכיהם על מנת לסייע בפתרון הבעיות העומדות בפניהם. היום עם ניסיון רב של שלוש שנים אני מבין שאנו בעלי העסקים התרגלנו להתמודד עם כל גזירה, להסתפק במועט, ולקוות לטוב. שנים מספרים לנו כי אנו עמוד השדרה ומנוע הצמיחה של המשק, שנים אנו שומעים שללא העסקים הקטנים מתערערת היציבות הכלכלית. מספרים לנו את האמת – עסקים קטנים ובינוניים מייצרים למעלה ממחצית המשרות במשק. גם בתקופות משבר של גלי פיטורין המוניים העסקים הקטנים רגישים פחות לתנודות המשק, ועוזרים לצמצום האבטלה. העסקים הקטנים תורמים לבריאות המשק, לביזור ההון והקטנת הסיכונים במשק. אנו מודעים היטב לפער העצום שבין תרומתנו לחברה לבין התייחסות השלטון אלינו".

שר התמ"ת לשעבר שלום שמחון שקיבל תעודת הוקרה על תרומתו לעסקים הקטנים והבינוניים מבן שושן ואשכנזי. "הייתי שר התמ"ת האחרון. זו בכייה לדורות שמשרד התמ"ת לא קיים יותר", אמר שמחון. "יש שר בכיר שלא מבין את המשמעות של בידוד המדינה. מדינת ישראל עומדת על יצוא בסך 80 מיליארד שקלים והיא חייבת עד סוף העשור לחצות את קו 100 מיליארד דולר ואם זה לא יקרה המדינה תהיה בצרה צרורה. מי שאמר את זה אינו מבין בכלכלה ולא חשוב אם הוא אח או דוד".

ראש עיריית חיפה, יונה יהב אמר: "אם המדינה לא תפעל לביזור משאבים ונמשיך עם "מדינת תל אביב" לא נגיע ליום העצמאות ה-80 של המדינה". הכנס נערך בחסות בנק לאומי ובמהלך הערב נשאה דברים מנהלת מרחב חיפה בבנק לאומי עופרה בן יעקב.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות