fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ימ"ר חוף חשף תשתית הברחות סמים מחו"ל

על פי החשד הוברחו לארץ כמויות גדולות של סמים מאזור ספרד. חשיש מרוקאי הנחשב לסם יוקרתי נתפס בשווי 120 אלף שקלים. מפקד הימ"ר נצ"מ אלי אסייג: "אילולא נחשף, היה בהחלט משפיע על שוק הסמים באזור הצפון"
נצ"מ אלי אסייג מפקד ימ"ר חוף
נצ"מ אלי אסייג מפקד ימ"ר חוף (צילום:ערן שקד)

היחידה המרכזית במרחב חוף, בפיקודו של נצ"מ אלי אסייג, הביאה לחשיפת קו יבוא והברחת סמים ולחשיפת תשתית מורכבת ומאורגנת של גורמים בארץ .  ובחו"ל

עו"ד יעד נווה
עו"ד יעד נווה (צילום עצמי)

שני חשודים נעצרו בפרשה, תושבי קרית חיים בני 26, 43 המוכרים למשטרה. בפעילות משותפת של חוקרי ימ"ר מחוז חוף בסיוע גורמי חטיבת המודיעין של משטרת ישראל ומשטרת ספרד, נעצר חשוד נוסף על ידי משטרת ספרד, מדובר בתושב קרית חיים בשנות ה-40 לחייו המוכר למשטרה, ששוחרר על ידי בית המשפט בספרד.

שני החשודים שנעצרו בישראל, הובאו השבוע להארכת מעצר בבית משפט השלום בחיפה, לאחר שנעצרו בכניסה לדירת המסתור, בה הוחבא הסם. בזמן שנעצרו החשודים, נתפס עליהם סכום כסף בסך 1500 שקלים.

סנגורם של החשודים עו"ד יעד נוה, טען בבית המשפט שלא מדובר בעסקה לייבוא סמים. למרות שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרם בשישה ימים, השופט זאיד פלאח נאות להאריך את מעצר החשודים עד ליום חמישי, כדי לתת לפרקליטות מספיק זמן להגיש כתב אישום. ביום חמישי הוגש כתב אישום נגד השניים בגין ניסיון להחזקת סם מסוכן וניסיון לסחר בסמים. במקביל הגישה הפרקליטות בקשת מעצר עד תום ההליכים המשפטיים, נגד שני החשודים.

נצ"מ אלי אסייג מפקד ימ"ר חוף
נצ"מ אלי אסייג מפקד ימ"ר חוף (צילום:ערן שקד)

במשך שבועות ארוכים התנהלה חקירה סמויה בימ"ר של מרחב חוף, בנושא נתיב הברחת סמים מחו"ל לישראל. החקירה הובילה לעקבות נתיב הברחת סמים, המתחיל ככל הנראה בדרום אמריקה, מסתעף למרוקו ומשם עובר דרך ספרד לישראל.

חוקרי הימ"ר גילו תשתית מאורגנת ומנוסה ביותר, שתכננה, כך על פי החשד, להבריח לארץ כמויות גדולות של סמים. במהלך החקירה, הצליחו חוקרי הימ"ר, בסיוע סוכנים סמויים בארץ ובחו"ל, להביא לתפיסת קילוגרם אחד של חומר החשוד כסם מסוג חשיש מרוקאי, הנחשב לחומר יקר ערך ושוויו הגולמי מוערך בסכום של 120 אלף שקלים לקילוגרם, עוד טרם חלוקתו והפצתו.

על פי החשד, הוחבא החשיש המרוקאי בתוך מזוודה, באופן שיקשה על זיהויו במעברים בנמלי התעופה. המטען הוברח לדירות מסתור בישראל, שם נתפס על ידי חוקר הימ"ר.

"מדובר בחומר מאוד איכותי ויקר, שללא ספק אילולא נחשף, היה בהחלט משפיע על שוק הסמים באזור הצפון", אמר השבוע מפקד הימ"ר נצ"מ אלי אסייג. "המעצרים שביצענו מהווים פגיעה משמעותית בתשתית יבוא הסמים באזורינו". 

עו"ד יעד נוה מסר בתגובה: "החשודים מכחישים כל קשר לפרשת ייבוא סמים מחו"ל לארץ. אין ולא היה להם שום קשר למדינה זו או אחרת, לרבות דרום אמריקה או ספרד. אין בינם לבין החשוד העצור באירופה כל קשר או היכרות מוקדמת. מדובר בכתב אישום שלטעמי חבל שהוגש ומשקף עוד בזבוז של כספי משלמי המסים. מדובר בשני חשודים שאין להם עבר פלילי, אנשים נורמטיביים המקיימים שגרת חיים נורמטיבית".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות