fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יום כיפור: נער בן 17 נפגע באורח בינוני מגדר שננעצה בגבו

עליה של 15% בכמות ההזעקות להתעלפויות, נפילות מאופניים וצמים רבים שחשו ברע לעומת אותה תקופה אשתקד. נער בן 12 נפל מגשר בחיפה ונפצע באורח קשה.
אמבולנס מד"א | צילום: רועי פלצמן
אמבולנס מד"א | צילום: רועי פלצמן
מנהל מד"א כרמל, מגן שמעון ביטון
שמעון ביטון עם דרגות הכתף החדשות (צילום: דוברות מד"א כרמל)

ידיהם של צוותי מד"א כרמל היו מלאות בעבודה במיוחד השנה. ילדים ובני נוער שנפלו מאופניים וגלגיליות, יולדות שפונו לבית חולים, התעלפויות וצמים שחשו ברע היו חלק מהקריאות אליהם הוזעקו צוותי מד"א. נער בן 12 שרכב על אופניו בדרך חנקין מחיפה נפל מהגשר ונפצע באורח קשה. נער בן 17 נפגע באורח בינוני מגדר שננעצה בגבו עת שטיפס עליה בשדרות ירושלים בקרית ים.

מתוך נתוני מד"א כרמל נרשמה עליה של 15 אחוז  בכמות האירועים אליהם הוזעקו צוותי מד"א. 204 אזרחים שחשו ברע או נפצעו טופלו בידי צוותי מד"א ביום כיפור. עשר יולדות הועברו לבתי החולים כשחלקן עם צירי לידה, ונפגע אחד שנפצע באורח קל בקטטה ברחוב יל"ג בחיפה. צוותי מד"א טיפלו ב- 17 (לעומת 11 ביום כיפור אשתקד) ילדים ובני-נוער שנפגעו עקב רכיבה על אופנים, החלקה על גלגיליות, סקטבורד ורולר-בליידס ברחבי חיפה, הקריות, טירת הכרמל, יקנעם עלית וקרית טבעון.

נער בן 12 שנפגע באורח קשה לאחר שנפל מגשר ובת 15 שנפלה מאופניה. חובש הבכיר יניב הויגר שטיפל בנפגע מסר כי הוא נמצא מוטל על הקרקע כשהוא סובל מכאבים ומחבלות משמעותיות בכל גופו. "הנפגע סבל משברים מרובים בגופו ומחבלה משמעותית בראשו. הענקנו לו טיפול מציל חיים ופינינו אותו לבית חולים". זמן קצר לאחר מכן בשעה 12:37 נמסר למד"א על נערה שנפלה מאופניה ברחוב טשרניחובסקי פינת שדרות הציונות בחיפה. צוות אמבולנס של מד"א טיפל בנפגע בת 15 ופינה אותה במצב בינוני לבית החולי ם רמב"ם כשהיא סובלת מחבלה בגב ובראש.  בשעות הלילה פונה נער בן 17 משדרות ירושלים בקרית ים לבית החולים רמב"ם כשמצבו בינוני לאחר שנחבל בגבו לאחר שטיפס על גדר וזו ננעצה בו.

מעל 180 חולים צעירים ומבוגרים הזעיקו את שירותי מד"א כי חשו ברע עקב הצום או טופלו עקב מצבים מסכנים חיים כגון: התייבשות, פרכוסים, חוסר הכרה, תעוקה בלב וקוצר נשימה. לאחר שנתיים בהם לא נרשמו תאונות דרכים, הוזעקו צוותי מד"א כרמל לארבע תאונות דרכים בהם טופלו עשרה נפגעים באורח קל.

מנהל מד"א כרמל מגן שמעון ביטון מספר כי ההיערכות המוקדמת, פריסת ניידות מד"א בשכונות השונות בערים הוכיחה את עצמה גם השנה. "השנה נצפתה עליה בכמות האירועים שטופלו על ידי צוותי מד"א כרמל. אך פריסת הכוחות המוגברת שלנו בשכונות השונות סייעה לנו להגיע במהירות לכל אירוע על מנת לתת מענה מקצועי, ולצערי גם השנה נאלצנו לטפל במקרים רבים של ילדים ובני נוער שנפגעו מרכיבה לא זהירה על אופניים וגלגיליות".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות