fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הרוב קבע: תכנית המתאר של בז"ן לא מועילה ואף מזיקה לציבור

בעימות שהתקיים היום באוניברסיטת חיפה בין הגופים הירוקים לנציגי בז"ן דנו על עתיד המפרץ. המתמודדים ניסו לשכנע האם להתנגד או לתמוך בתוכנית המתאר של בז"ן
חברי מגמה ירוקה מניפים שלטים נגד תוכנית בזן
חברי מגמה ירוקה מניפים שלטים נגד תוכנית בזן (צילום: דוד מייר, מגמה ירוקה)

היום (שני) התקיים באוניברסיטת חיפה עימות בין הגופים הירוקים לנציגי בז"ן על עתיד המפרץ. עיקר הדיון היה סביב תכנית המתאר של בז"ן. בדיון לקחו חלק ארגון מגמה ירוקה, חבר הכנסת ניצן הורוביץ ממרצ, נציגי איגוד ערים לאיכות סביבה והקואליציה לבריאות הציבור.

מצד אחד עמדו סמנכ"ל איכות סביבה ובטיחות של בז"ן שלומי בסון והיועצת משפטית של הועדה המקומית המשותפת עו"ד דגנית קורן. השניים טענו כי לא מדובר בהרחבת בתי הזיקוק, אלא בהסדרה של תכנית מתאר.

עו"ד קורן המשמשת כיועצת המשפטית של הועדה המשותפת ועובדת עיריית חיפה השתתפה בפאנל דווקא בתור זו המייצגת את התמיכה בהרחבת בז"ן. להגנתה אמרה: "ההליכים נעשו בשקיפות. עריית חיפה לא מתנגדת לתוכנית, אלא רק לחלקים מסוימים ממנה".

מהצד השני עמדו האדריכלית ומרצה בטכניון ד"ר עינת קליש והאדריכל ומתכנן ערים ויו"ר הירוקים של חיפה שמואל גלבהרט, שטענו כי מדובר בהרחבה. לדבריהם, מדובר באישור להקמת מבנים נוספים בשטח של 670 אלף מ״ר, שלא ניתן פירוט לגבי איזה מתקנים יוקמו. בצורה כזו, טענו קליש וגלבהרט, תינתן יד חופשית להרחבת המפעלים, ללא מתן אפשרות לתושבים להתנגד למתקנים באופן פרטני.

חברי מגמה ירוקה מניפים שלטים נגד תוכנית בזן
חברי מגמה ירוקה מניפים שלטים נגד תוכנית בזן (צילום: דוד מייר, מגמה ירוקה)

לאחר הדיבייט התקיימה הצבעה אלקטרונית, שמתוצאותיה עולה כי הציבור לא מאמין לבז"ן. על פי התוצאות, 93 אחוזים חשבו שבז"ן לא חשפו את כל הסיכונים המשמעותיים בפני הציבור. רק 30 אחוזים תמכו בתכנית בז"ן כפי שהוצגה בדיון, בעוד 70 אחוזים מתנגדים לה.

פעילי מגמה ירוקה, שהחתימו לאחרונה 2100 תושבים על התנגדות להרחבת בז"ן, נכחו בדיון והניפו שלט ענק שעליו היה רשום: 'הרחבת בז"ן – מכת מחץ לחיפה'.

ממגמה ירוקה נמסר: "הציבור אינו מעוניין בפיתוח התעשייה הכבדה ואינו מאמין שהיא טובה לפרנסת העיר, אלא להפך, הדימוי והסכנות שהיא מביאה תוקעים את פיתוח העיר ומנוונים אותה ולבסוף התושבים משלמים בבריחת אוכלוסייה חזקה, בהתנוונות עסקים קטנים, בירידת ערך הדירות, בבריאותנו וחלקנו אפילו בחיינו.

אם בז"ן טוענים בשיתוף ציבור, עליהם להקשיב לקולות הנשמע כדי להבין שלא יקבלו את ברכת תושבי העיר אלא אם יתחילו להסב את תחום העיסוק שלה לתעשייה נקייה".

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות