fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המס על האלכוהול: "וודקה במחיר של 70 שקלים תעלה 90 שקלים"

בעוד שבועיים יוטל מס על משקאות אלכוהוליים. חגית כץ, בעלת מרכז המשקאות והיין ליקר מרקט במרכז ביג בקרית אתא מדווחת כי יש נהריה המונית של לקוחות לקראת הטלת המיסים, ובלב כבד אומרת: "מקומות לייצור אלכוהול ישראלי ייסגרו"
חגית כץ
לא ישתלם לייצר אלכוהול בארץ. חגית כץ (צילום: הילה מלמד)
חגית כץ
"לא ישתלם לייצר אלכוהול בארץ". חגית כץ (צילום: הילה מלמד)

הטלת מס על משקאות אלכוהוליים סתם את הגולל. זה לא רק עליית מע"מ על פירות וירקות או עלייה חדה במחירי הסיגריות, זה מהלך שעלול לפגוע בעסקים קטנים, יקבים, וחנויות משקאות. בעקבות הגזירות הצפויות על משקאות  אלכוהולים שיכנסו לתוקפן בעוד שבועיים, מספרת חגית כץ, בעלת מרכז המשקאות והיין ליקר מרקט במרכז ביג, כי בשבועיים האחרונים ניכרת עלייה בכמות האלכוהול שקונים הצרכנים. "הלקוחות יודעים שבעוד שבועיים הם ישלמו יותר, אז קונים יותר אלכוהול".

על פי הרפורמה, יעלו כל המשקאות האלכוהוליים ב-40 אחוזים מהמחיר שהיה נהוג עד היום, מדובר בעיקר על אלכוהול זול. "לא כולם עיכלו את הבשורה", אומרת כץ, "אבל זה בהחלט מתחיל להיכנס לתודעה של האנשים ובשבועות הקרובים יתגבר זרם קניית האלכוהול".

מרכז המשקאות והיין ליקר מרקט הפך למוסד מוכר בקרב צרכני האלכוהול, הן מבחינת המגוון העצום בו והן מבחינת המחירים האטרקטיביים. כץ מסבירה, כי מאחר והם קונים כמויות מסחריות של אלכוהול ויין, הם זוכים להנחות מהיבואנים. עם זאת, לדבריה, בשל הרפורמה החדשה, כבר החלו היבואנים לבטל את ההנחות ולקראת חודש יולי יתעדכנו המחירים.
"אנחנו לא יודעים כמה אנחנו עומדים לשלם, אבל אנו יודעים שתהיה עלייה של 20 או 30 שקלים לבקבוק. וודקה שיכול לעלות היום 70 שקלים תעלה משהו בסביבות 90 שקלים לאחר עליית המחירים".

כץ אומרת, שעם העלייה במחירי האלכוהול הזול, יכולה להיות גם ירידה של המשקאות היקרים יותר, ביניהם וויסקי. בעלי החנויות עדיין לא יודעים לאמוד את העליות או הירידות, מאחר וכולם ממתינים למחירים מעודכנים.

"יש אנשים שעליית המחירים תהיה מאוד משמעותית להם וזה לא משנה אם הם קונים עכשיו או אחר כך, אז הרבה מעדיפים להצטייד עכשיו. אני חושבת שהרפורמה תגרום לצריכה גבוהה יותר ביינות, כי כרגע לא תהיה עלייה במחירים שלהם".

כץ מצביעה על שתי נקודות חשובות שיקרו בעקבות העובדה שהאלכוהול הזול יעלה יותר. "אנשים יתחילו לשתות מותגים יותר טובים, כי ההבדל יצטמצם בין האלכוהול הזול ליקר ואנשים יעדיפו לשתות את המותגים. כפועל יוצא, אני חושבת שזה יפגע בבתי העסק הישראלים המייצרים אלכוהול, כי לא ישתלם לייצר אלכוהול בארץ. כל מיני משקאות פשוטים ייעלמו ולא יהיה כדאי לייצר אותם. כתוצאה מזה מקומות לייצור אלכוהול ישראלי ייסגרו או ימכרו פחות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות