fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היום: מחאה כנגד התייקרות מחיר הנסיעה במנהרות הכרמל

המחאה ביוזמת תושבים הקוראים לא לעבור היום (ראשון) במנהרות ולהשתמש בדרכים חלופיות. ראש עיריית חיפה יונה יהב הצטלם בשבוע שעבר עם השלט "די" וסחף את הגולשים. מחיר הנסיעה החדש יעמוד על 17.4 שקלים
יונה יהב בכניסה למנהרות הכרמל (צילום: צבי רוגר)
יונה יהב בכניסה למנהרות הכרמל (צילום: צבי רוגר)
יונה יהב בכניסה למנהרות הכרמל (צילום: צבי רוגר)
יונה יהב בכניסה למנהרות הכרמל (צילום: צבי רוגר)

בסוף השבוע שעבר העלה ראש עיריית חיפה יונה יהב, תמונה לפייסבוק, כשהוא עומד בפתח מנהרות הכרמל ואוחז שלט בידו, עליו כתובה המילה: "די". בכיתוב התמונה נכתב, כי מחיר המעבר במנהרות הכרמל עומד לעלות שוב למחיר של 17.4 שקלים לנסיעה של 6 קילומטרים בלבד.

"אני מזכיר לכם, המחיר המקורי שגם הוא היה גבוה, עמד על 5.7 שקלים בלבד למקטע. מנהרות הכרמל חייבות להיות פתוחות, זמינות ונגישות לכל הציבור", כתב יהב, "האם יעלה על הדעת, שמי שרוצה להשתמש במנהרות רק פעם אחת ביום יידרש לשלם 700 שקלים בחודש? שלא נתבלבל, יש לברך על מנהרות הכרמל. הן מצמצמות באופן משמעותי את הפקקים בעיר, את זיהום האוויר וחוסכים בהן שעות עבודה. זאת מטרתן העיקרית, לא עושק הציבור".

הסטטוס של יהב, זכה לשיתופים רבים בפייסבוק, ראתה אותו אביגיל, המתגוררת בכלל באחד מיישובי חוף הכרמל. היא פתחה דף פייסבוק תחת הכותרת "מחאת מנהרות הכרמל" וקראה לתושבי האזור להחרים את הנסיעה במנהרות הכרמל, עד שחברת כרמלטון, המפעילה את המנהרות, תבטל את ההתייקרות. כשעלה הדף, פנתה אליה רותי, אף היא תושבת אחד מיישובי חוף הכרמל, במטרה לברר מי עומד מאחורי הדף. "היא כתבה לי שהיא אדם פרטי ושנדבר למחרת. שתי בחורות, שלא גרות בכלל בחיפה, נעשינו אלה שמריצות את המחאה ועסוקות בה, אבל שתינו לא רוצות פרסום וזו הסיבה שלא ניחשף", אמרה רותי השבוע.

"הם רוצים מחיר מופקע לנסיעה במנהרות ואנשים נרתמים למאבק שלנו. ביקשנו הבוקר מהאנשים, שלא לנסוע במנהרות. לא נפגין, כי ההפגנה הנכונה היא לא לנסוע במנהרה, זו ההפגנה. יונה יהב כנראה עומד להצטרף. במהלך השבת כתבנו לו שאנחנו עומדות מאחורי הדף ורצינו לדעת אם הוא איתנו. הוא כתב לנו: 'כל מה שתעשו, אני אתכם'.

מנהרות הכרמל (צילום: צבי רוגר)
מנהרות הכרמל (צילום: צבי רוגר)

הדף שנפתח רק ביום שישי, הצליח לצבור, במהלך השבוע, כ~25 אלף לייקים ומדי יום, אנשים נוספים פרסמו שהפסיקו לנסוע במנהרות הכרמל, או ביטלו את המנוי שלהם. הגדילו לעשות מנהלי קבוצת מכבי חיפה בכדורגל, ששלחו ליוצרות דף הפייסבוק סרטון הקורא לאוהדי הקבוצה, שלא לנסוע במנהרות הכרמל, בדרך למשחק שיתקיים ביום ראשון הקרוב.

הדף צבר מאות שיתופים ברחבי הרשת וכלי התקשורת סיקרו בהרחבה את המאבק, עד כי תושבי מרכז הארץ, החלו לפרסם תגובות נלהבות המגבות את המאבק. דוד עמר ממרכז הארץ כתב: "אתם בשעת מבחן של כל המדינה, מול אותם מונופולים שעושקים אותנו, חדשות לבקרים באופן שרירותי, בגיבויה של המדינה. אנא מכם, תהיו חזקים, תישאו את לפיד המחאה ופשוט אל תיסעו במנהרה, גם אם זה קשה וזה קשה".

גולשים רבים כתבו שהם מוותרים על הנסיעה במנהרות הכרמל מאחר ומדובר בהשקעה כספית חודשית לא מבוטלת ואחרים עדכנו, שבמקום לנסוע במנהרות הכרמל, נסעו בדרכים חלופיות, מה שהשאיר להם כסף לקנות ארוחת צהרים.

מחברת כרמלטון נמסר בתגובה: "מנהרות הכרמל מהוות עורק תחבורה מרכזי בעיר חיפה המאפשר תנועה מהירה, נוחה ובטוחה תוך קיצור מרחק הנסיעה, וחיסכון בדלק ובזמן.

"פרויקט מנהרות הכרמל הינו פרויקט BOT, הפועל מכח שורה של הסכמים, חוזים והתחייבויות שהחברה לקחה על עצמה על מנת להפעיל את הפרויקט ולשרת את משתמשיו בצורה היעילה והבטוחה ביותר. תעריפי אגרת הנסיעה במנהרות הכרמל, לרבות מועד ואופן עדכונם מיושמים בהתאם להנחיות הסכם הזיכיון שנחתם מול המדינה לפני למעלה מעשר שנים. בהתאם לכך עודכן תעריף הבסיס ב-1.1.15.

"אנו עוקבים אחר הקולות הנשמעים בעקבות עדכון התעריף ומבקשים להבהיר כי, השימוש במנהרות הכרמל חוסך מדי יום עשרות אלפי ליטרים של דלק ועשרות אלפי שעות מיותרות על כבישי העיר. בנוסף השימוש במנהרות הכרמל מפחית את השימוש בצירי התנועה החלופיים בעיר במאות אלפי קילומטרים מדי יום ובכך תורם לצמצום פליטת המזהמים ולהקטנת זיהום האוויר באופן משמעותי, כל זאת לרווחת העיר ותושביה, ותוך שיפור משמעותי וניכר באיכות חייהם".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות