fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הדודה הורישה את המיליונים לאיש זר, האחיינים דרשו את הכסף

תשעה בני משפחה תושבי הקריות מנהלים מאבק משפטי סוער על הירושה של דודתם בסכום של שישה מיליון שקלים. הדודה הורישה את הכסף לגבר זר שבינתיים הלך לעולמו
ריב על ירושה
צילום: אילוסטרציה פנתרמדיה
עו"ד עידית רונן
בית המשפט עשה צדק. עו"ד רונן (צילום: יוסי סטייבל)

תשעה בני דודים תושבי הקריות, מנהלים בבית המשפט לענייני משפחה בחיפה מאבק משפטי על צוואת דודתם המנוחה. המאבק מתנהל על צוואה של שישה מיליון שקלים שצו הירושה נעמד על עשרה מיליון שקלים.

מפרטי המקרה עולה כי דודתם היתה ערירית, החזיקה ברכוש רב והורישה את כל הונה לגבר זר,שאינו בן משפחה. המקרה הדהים את בני המשפחה. תשעת היורשים התנגדו לצוואת הדודה ואז גילו כי היורש בפועל כלל אינו בחיים, ומי שיגרוף את כל הקופה הם ילדיו. היורשים הגישו לבית המשפט לענייני משפחה בחיפה התנגדות לקיום הצוואה.

אחד מהיורשים עתר לבית המשפט באמצעות עוה"ד עידית רונן ויואב צח. לאחר דיון ממושך ומשא ומתן ארוך בין הצדדים הגיעו להסכם חלוקת העיזבון. במסגרת ההסכם שניים מתוך עורכי הדין שייצגו את היורשים קבלו את ניהול העיזבון וריכזו את איסוף הירושה וחלוקתה.

אבל זה לא נגמר בזה. מנהלי העיזבון מינו שמאי שיעריך את ערך הרכוש של הדודה הערירית שהתגוררה בבית פרטי גדול במרכז הארץ. בינתיים הבית הגדול הוצא למכירה אך היורשים סרבו למסור את ערך השמאות ומה שווי הבית בטענה כי מידע כזה יכול לפגוע במכירת הבית. עוד עולה כי הבית לא הושכר במשך שישה חודשים, דבר שהותיר חובות ארנונה. מנהלי העיזבון טענו כי הנכס אינו מתאים להשכרה וצריך לעבור שיפוץ. כמו כן הם טענו בבית המשפט כי הם חוששים מסיכול מכירה על ידי הצגת ערך השמאות, או שמע היורשים יירצו לרכוש את הכנס בעצמם.

עוה"ד עידית רונן ויואב צח פנו שוב לבית המשפט שיחשוף את ערך השמאות במלואה. עו"ד רונן: “לא יתכן שיורש שמטרתו למקסם את רווח הירושה יפגע בשוויי המכירה. היורשים נחשפו למחירי השמאות וסרבו לחשוף אותה משיקולים שלהם. אנו פנינו לבית המשפט ודרשנו לדעתם האם הבית הושכר על ידי מנהלי העזבון ולא קבלנו תשובה כעבור ארבעה חודשים קבלנו העתק שמאי אך ללא ערך הנכס. נוסף על כך הבית כלל לא הושכר, דבר שגרר להפסדים".

השופט  קבע כי היורשים צריכים לקבל את מלוא חוות הדעת בשמאות.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות