fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הבריונים באים

הצעירים בחוף הים, האלכוהול בגן הציבורי, הסיורים בין המועדונים והבר מתוך הרכב. הילה מלמד הצטרפה בליל שבת האחרון ליחידת הבריונים של המשטרה בה משרתים שוטרים גדולי ממדים שלא מפסיקים לשמור על הלילה
יחידת הבריונים של תחנת זבולון
יחידת הבריונים של תחנת זבולון (צילום: הילה מלמד)

יום שישי, 22:00. במועדון בתחנת משטרת זבולון מתקבצת משמרת הלילה של התחנה, הכוללת צוותים משלל יחידות התחנה. בין השוטרים, חלקם לובשים מדים וחלקם על אזרחי, בולטים בנוכחותם שבעה בחורים גדולי ממדים, לבושים דגמ"חים וחולצת טריקו ועליה הכיתוב "משטרה". אין מילה אחרת לתאר את הגודל שלהם, הם פשוט בריונים. מכאן גם שמה של היחידה: יחידת הבריונות של התחנה, שהוקמה במאי 2011 על ידי מפקד התחנה לשעבר, נצ"מ בני אבליה, בעקבות ריבוי עבירות ונדליזם והפרעות סדר בחופי הרחצה ובמועדונים. מדובר ביחידה היחידה בארץ, הפועלת במתכונת כזו ורק בסופי שבוע, שהצליחה לייצר הרתעה נגד גורמים המועדים להתפרע במקומות הבילוי.

יחידת הבריונים הפכה למשפחה של ממש. מלבד הערבים החווייתיים שהם עורכים לעצמם מדי פעם, הם מתכננים פעילויות משפחתיות עם הנשים והילדים, אבל העובדה שהמטרה העיקרית שלהם היא למען הקהילה, הביאה אותם לפעול גם מעבר. היחידה אימצה את בית שבתאי לוי בחיפה המטפל בילדים בסיכון, מציע מסגרות קצרות מועד להגנה ושומר על מקום המשפחה בחיי הילד מתוך שאיפה להחזירו לחיק המשפחה במידת האפשר. חברי היחידה מגיעים אל בית שבתאי לוי בחגים ובמועדים שונים, מעניקים לילדים ממתקים וצעצועים ובעיקר תשומת לב.

יחידת הבריונים של תחנת זבולון
יחידת הבריונות של תחנת זבולון (צילום: הילה מלמד)

החוף השקט
מפקד מערך שומרי הלילה, רפ"ק יצחק חזן, מתדרך את השוטרים, ומבקש מהם לבלוט בשטח ואם מתפתחת קטטה, לקרוא לבריונים. עם זאת, הוא מדגיש: "אם יש סכנה, קחו צעד אחד אחורה ותזעיקו תגבורת. אני לא רוצה שאף אחד ייפצע". לאחר שמסתיים התדריך הכללי, שבעת הבריונים יוצאים לתדריך משלהם בחניית המשטרה. היחידה כולה מורכבת משוטרים שבמהלך השבוע שייכים ליחידות המשטרה השונות, רובם ליחידת הסיור של התחנה ובסופי השבוע הוא מתאחדים ליחידת הבריונות בהתנדבות.

"מבחינתי יחידת הבריונות זו שליחות", אומר מפקד היחידה, רס"ר ניסן לוי. "לא קל לעזוב את האשה והילדים בימי חמישי ושישי, אבל אנחנו עושים זאת בכיף. אם אני יודע שמישהו יוצא עם החברה שלו ממועדון וכמה חבר'ה שיכורים קופצים עליו ומתחילים להרביץ לו, אם אנחנו הצלנו אותו מקטטה, עשיתי את שלי".

הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי בעיתון "הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות