fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דיון סוער בעיריית חיפה על רקע הנתונים הגבוהים בתחלואת הסרטן

מ"מ ראש עיריית חיפה חדווה אלמוג קראה למשרדי הממשלה: "קחו אחריות". בעקבות דרישת עיריית חיפה יוגברו ביקורות פתע במפעלים
חדווה אלמוג (צילום ארכיון: צבי רוגר, עיריית חיפה)
חדווה אלמוג (צילום ארכיון: צבי רוגר, עיריית חיפה)
חדווה אלמוג  (צילום ארכיון: צבי רוגר, עיריית חיפה)
חדווה אלמוג (צילום ארכיון: צבי רוגר, עיריית חיפה)

מ"מ ראש העיר חיפה חדווה אלמוג, כינסה  הערב (ראשון) את ישיבת הועדה העירונית לאיכות סביבה וקיימות והעלתה  את נושא תחלואת הסרטן הגבוהה בקרב תושבי חיפה והקריות על פי דוח שפרסם משרד הבריאות לפני כחודש.  במהלך הישיבה הציגו נציגי משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה את נתוני התחלואה והצעדים בהם נוקטים משרדי הממשלה לאיתור גורמי המחלה ומיגורם.

מנהלת הקואליציה לבריאות הציבור ליאורה אמיתי דיווחה הערב לוועדת הסביבה של עיריית חיפה את העובדה כי מרבית החומרים המסוכנים לבריאות ונפלטים מהתעשייה במפרץ – כלל לא מנטרים בתחנות הניטור, ולכן גם ניתן להראות נתונים שכביכול האוויר נקי.

כמו כן הציגה אמיתי כי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מראים בבירור שהאזור הזה אינו סובל מעומסי תחבורה.  מדדי הבריאות הקיימים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שמראים שאזור המפרץ מוביל גם בתחלואת כלי דם, לב ושבץ מוחי כבר עשרות שנים. בנוסף לתחלואת הסרטן – האזור חולה, ובמשרד הבריאות אומרים כבר למעלה מעשור שלא ניתן לקשור את התחלואה לתעשייה וצריך לחקור.

אלמוג, אמרה כי הנתונים המזעזעים של תחלואת הסרטן הגבוהה באזור מחייבים הסבר וטיפול מידי של הממשלה עליה האחריות הבלעדית לבריאות הציבור. וכי רק בידי הממשלה הכלים לטיפול בבעיה החמורה ולכן על הממשלה לקבל עליה את האחריות ולפעול.

אלמוג הורתה על הקמת מערך אכיפה של המשרד להגנת הסביבה שכן ע"פ הנתונים שבידה, אין המשרד להגנת הסביבה מקיים מספיק ביקורות פתע על המפעלים. הוראתה של אלמוג תיכנס לתוקף באופן מידי ועיריית חיפה תעקוב אחר פעילות המשרד להגנת הסביבה בנושא. כמו כן, תובעת עיריית חיפה כי המשרד להגנת הסביבה יתקצב ביקורות פתע אלה במפעלי התעשייה.

אלמוג: "עיריית חיפה בודדה בחזית המאבק נגד מפעל תש"ן", נגד מיכל האמוניה. אין אף משרד ממשלתי או ארגון סביבתי שעוזר לנו או עומד לצדנו ואנו קוראים לכל בעל אינטרס פוליטי באשר הוא, להצטרף למאבק נגד כל גורם הפוגע באיכות חיי התושבים ומסכן את בריאותם".

אלמוג קראה למשרדי הממשלה האחראים על בריאות הציבור לפרט את הצעדים המעשיים בהם הם מתכוונים לפעול לאיתור הגורמים למחלה ומיגורם. ד"ר יהונתן דובנוב סגן הרופא המחוזי במשרד הבריאות, פרט את נתוני התחלואה בנפת חיפה ואמר כי למרות שנתוני התחלואה מצביעים על ירידה מתמדת בחלק מסוגי הסרטן אין המשרד מסתפק בכך ועל כן החליט המשרד להקים לראשונה בישראל מערך ניטור בריאותי אשר יופעל בנפת חיפה ויבטיח מעקב צמוד על נתוני תחלואת הסרטן, בריאות המתגייסים, אסתמה בקרב ילדים וניטור ביולוגי אחר חומרים שאינם מנוטרים באופן שגרתי.

אמיתי : "מעניין כמה אנשים ובעיקר נשים יחלו וימותו עד שייחקר, ועוד יותר מעניין עד כמה תגדל עד אז הפעילות התעשייתית במפרץ. הרשויות רוצות להמשיך כרגיל, העירייה תטיל אחריות על משרדי הממשלה, ואלה ימשיכו בשלהם. בפועל ראש עיריית חיפה ועובדיה אחראים על בריאות תושבי חיפה לא פחות ממשרד הבריאות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות