fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחרי 70 שנה: חוברו שפכי הביוב בקריות למפרץ חיפה

פרויקט חיבור השפכים של תאגידי המים של הקריות חוברו במוצאי שבץ לשפכי התעשייה במפרץ חיפה בפרויקט ראשון מסוגו שעלותו נאמדת על 80 מיליון שקלים
החלפת ביוב בקריות
הסוף להצפות? החלפת הביוב בקריות (צילום: אייל פרדיס)

ביוב הקריות חובר לשפכי התעשייה של מפרץ חיפה, במבצע מסובך ובעלות של כ-40 מיליון שקלים. במוצאי שבת, הגיע לשיאו שלב א' בפרויקט קווי הביוב המשותפים, לשדרוג כל צנרת הביוב של הקריות. מדובר בצנרת בת כ-70 שנה, המעבירה שפכים משפרעם הקריות ושפכים תעשייתיים ממפעלי מפרץ חיפה.

החלפת ביוב  בקריות
הסוף להצפות? החלפת הביוב בקריות (צילום: אייל פרדיס)

הפרויקט החל לפני כשלוש שנים בניהול משותף של תאגידי המים של שפרעם, קרית אתא, קרית ביאליק, קרית מוצקין קרית ים ומי כרמל . מדובר בפרויקט, מהגדולים שנעשו עד כה במדינת ישראל ועד לסיומו, יושקעו בו כ-80 מיליון שקלים.

במהלך מוצאי שבת, חוברה צנרת הביוב החדשה של קרית ים, קרית מוצקין, קרית חיים וקרית שמואל למכון טיהור השפכים של חיפה. במהלך השנתיים האחרונות הוחלפה צנרת של 8 קילומטרים, במהלכן נעשו עבודות חפירה והטמנת הצנרת. חברת דן רולידר שזכתה במכרז לביצוע הפרויקט, נערכת כרגע לשלב הבא של הפרויקט, בו מתוכנן חיבור צנרת מקשרת בין שני המובלים הראשיים. הפרויקט צפוי להסתים עד אפריל 2015 .

ראש מנהלת הפרויקט ומנכ"ל תאגיד מי כרמל נור אלדן אמר השבוע: "מדובר בפרויקט לאומי, המטפל בשפכי הביוב של כ-300 אלף תושבים ועשרות מפעלים הפולטים שפכים תעשייתיים. מערכת הביוב בכל האזור עמדה לקרוס בכל רגע והיא לא טופלה משך 50 השנים האחרונות . זו הייתה הסיבה לפיצוצים חוזרים ונשנים ולהצפות בציר ההסתדרות ורחוב אריה שנקר ולדליפת שפכים לקרקע. עתה ננטר את שפכי המפעלים כדי לשמור על בריאות הצנרת. החלפת הצנרת מנעה גם אסון אקולוגי עתידי, בשל חלחול שפכים תעשייתיים למי תהום, לקרקע ולים. אני מודה לרשות המים ולתאגידי הקריות על תמיכתם וסיועם בפרויקט שנחשב מהגדולים בתחום, בישראל" .

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות