fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הרופא יוצא לפנסיה, הילדים יקבלו טיפול בכרמיאל או בחיפה

איריס אבשלום מקרית ים קובלת על כך שלא נמצא מחליף לרופא המטפל באלרגיות ילדים בזבולון שפורש בחודש הבא. קופת חולים כללית: "מדובר בתקופת ביניים קצרה ביותר והמענה של המשך טיפול הוסדר ויופעל בתוך מספר שבועות"
איריס אבשלום עם בנה שסובל מאלרגיות (צילום:דורון גולן)
איריס אבשלום עם בנה שסובל מאלרגיות (צילום:דורון גולן)

 

הורים לילדים, שסובלים מאלרגיות וצריכים לקבל טיפולים לעיתים קרובות במרפאת זבולון בקרית ביאליק, עלולים למצוא עצמם ללא מענה לאחר שהרופא הנוכחי שמטפל בילדים הללו פורש לגמלאות בחודש הבא. להורים כבר נמסר שהטיפולים יינתנו החל מהחודש הבא במרפאות בחיפה ובכרמיאל.

בנה בן ה~11 של איריס אבשלום מקרית ים סובל מאלרגיות מסכנות חיים ובמשך תקופה ארוכה טופל על ידי רופאה במרפאת קופת חולים בקרית אתא. לאחר פרישתה של הרופאה הועברו הטיפולים לד"ר יהודה הכט, מומחה לטיפול באלרגיות ילדים, במרפאת זבולון בקרית ביאליק. ד"ר הכט מטפל כיום בעשרות ילדים, חלקם מגיעים לטיפול שבועי וחלקם מגיעים לטיפול כל כמה שבועות.

איריס אבשלום עם בנה שסובל מאלרגיות (צילום:דורון גולן)
"זה קשה לא רק להורים, אלא גם לילדים". איריס אבשלום ובנה (צילום: דורון גולן)

"כבר לפני כחצי שנה נודע לי שד"ר הכט עומד לפרוש לגמלאות בינואר הקרוב ואין מי שעומד להחליף אותו", אומרת אבשלום, "ניסיתי לברר מה קורה עם רופא מחליף ואף אחד לא נתן לי תשובה. כל מה שהציעו לי זה להגיע למרפאות אחרות כמו לין בחיפה או למרפאה בכרמיאל. זה לא מתקבל על הדעת שאי אפשר להיערך כמו שצריך כדי למצוא רופא מחליף. זה מאוד קשה לעזוב הכל באמצע יום עבודה ולהתחיל לנסוע לחיפה או לכרמיאל, כשלמעשה יש מרפאה קרובה אלינו. זה קשה לא רק להורים, אלא גם לילדים".

אבשלום החליטה שלא לקבל את הגזירה בשלווה והחלה לפעול בקבוצות ההורים ברשתות החברתיות, על מנת לעורר מודעות לנושא ולרתום למאבקה הורים נוספים שילדיהם סובלים מאלרגיות.

מקופת חולים כללית נמסר, כי קיים מחסור ארצי ברופאים מומחים ברפואת ילדים ועוד יותר מכך, בבעלי מומחיות כפולה, גם באלרגיית ילדים, וכי מושקע מאמץ בפיתוח עתודה מקצועית, ככל האפשר. בינואר אמורות שתי רופאות להשלים את התמחותן בתחום ויתחילו לתת שרות במרכז לבריאות הילד בקריות. "בשל יציאתו של ד"ר הכט לגמלאות נוצר, לדאבוננו פער קצר בין מועד עזיבתו לבין מועד תחילת עבודתן של הרופאות החדשות", נמסר מקופת חולים כללית, "בדרך כלל, אין מדובר במקרים דחופים וניתן להמתין. בשלב הביניים הקצר, אנו מציעים מגוון פתרונות: מתן התחייבויות למרפאות החוץ בבתי החולים באזור, הפניה למומחה שלנו בכרמיאל וכן למחלקה לאלרגיה בלין, שבדרך כלל מטפלת במבוגרים, אך תערך בתקופת הביניים לקליטת הילדים המבוגרים יותר. צר לנו על כי התעוררה דאגת שווא בקרב ההורים, אך מדובר בתקופה קצרה ביותר והמענה של המשך טיפול הוסדר ויופעל בתוך שבועות מספר".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות