fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקרייתים: משחק החיים

אנטולי גרינפלד, מאמן שחמט. צילום: דורון גולן
אנטולי גרינפלד, מאמן שחמט. צילום: דורון גולן
אנטולי גרינפלד, מאמן שחמט. צילום: דורון גולן
אנטולי גרינפלד, מאמן שחמט. צילום: דורון גולן

מקורותיו של משחק השחמט אינם ידועים בוודאות ומיוחסים לאימפריות שונות של העולם העתיק ויש אגדה שטוענת כי מי שהמציא אותו היה שלמה המלך. היום מגיעים מדי שבוע כמאה אנשים, מילדים ועד מבוגרים, למועדון השחמט בקרית ביאליק שם הם פוגשים את המנהל והמאמן, אנטולי גרינפלד, 58, שמאוהב במשחק הזה כבר עשרות שנים.

"אני זוכר עוד כשהייתי ילד אהבתי את המשחק הזה", מספר גרינפלד מורה למתמטיקה בהכשרתו "התחלתי ללמוד אותו עוד כשהייתי ילד ברוסיה והשחמט היה חלק מתוכנית הלימודים בבית הספר. ברוסיה היה אז בית ספר מיוחד לכל ענף 

ספורט והזמינו אותי להיות בבית ספר לשחמט". עד שעלה לישראל לפני 25 שנה, היה גרינפלד מאמן שחמט בבית הספר האולימפי לשחמט ברוסיה.

כשנה לאחר שעלה לארץ פתח עם חבר את מועדון השחמט בקרית ביאליק, אותו הוא מנהל עד היום. במועדון יש חמש קבוצות שמשתתפות בליגה ובתחרויות של משחקי שחמט, כשהשחקן הצעיר ביותר הוא בן חמש והמבוגר ביותר בן 84. גרינפלד עצמו מתפרנס מעבודותו כמורה למתמטיקה ושחמט בבית ספר יסודי בעכו.

"כשהתחלתי ללמד מתמטיקה בבית הספר הצעתי למנהלת להכניס את לימודי השחמט למערכת הלימודים והיום זה כבר חלק מהמערכת של הלימודים. השחמט זה משחק מצויין במיוחד לגילאים צעירים כי הוא עוזר לפתח את המוח מבחינה של ניתוח מהלכים, חשיבה מהירה, קבלת החלטות תחת לחץ של זמן ותכנון מהלכים. אלו דברים שעוזרים גם בחיים ומלמדים לעשות החלטות חכמות".

גרינפלד מספר כי תשעים אחוז מבני הנוער שלמדו במועדון השחמט הם בוגרי אוניברסיטאות ותארים מתקדמים. "החיים מקבילים למשחק השחמט" הוא אומר "לפעמים צריך לקבל החלטות תחת לחץ, לפעמים יש משחקים שנמשכים שעות ואז צריך גם יכולת מנטלית לא להישבר, לדעת איך לצאת ממצבים קשים".

האהבה למשחק אינה נפסקת בסופי שבוע, אז מתיישב גרינפלד מול המחשב ובאמצעות האינטרנט הוא משחק מול שחקני שחמט מכל העולם.

המעוניינים להשתתף במדור מוזמנים לפנות לדורון גולן, נייד: 054-3337313, דוא"ל: doronphoto@gmail.com

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות