fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקרייתים: "הרגשתי שהגשמתי את החלום שלי"

צביקה פז. צילום: דורון גולן
צביקה פז. צילום: דורון גולן
צביקה פז. צילום: דורון גולן
צביקה פז. צילום: דורון גולן

לאהבה אין גיל, כך מוכיח צביקה פז, מקרית חיים, שבגיל 75 הוא מטפח את אהבתו לפיסול באבנים ומגשים בכך חלום ילדות של מלאכת יד.

פז נולד וגדל בקיבוץ עין חרוד איחוד שבו "השיעור היחיד שעניין אותי היה מלאכת יד וחלמתי להיות מורה לנגרות".

אחרי השירות הצבאי בחטיבת הצנחנים חזר לקיבוץ לענף המכוורת כדבוראי שאחראי על 1200 כוורות דבורים. הרצון לעסוק באומנות היה גדול ממנו והוא נסע לתל אביב שם שימש כעוזר של אמנים כמו יגאל תומרקין ויהודה בן יהודה. "הכרתי אז את כל הבוהמה התל אביב" הוא צוחק "בגלל שהייתי קיבוצניק תמים התפקיד שלי היה להזהיר אותם מהמשטרה כשהם עישנו חשיש".

אחרי שהתחתן עזב פז את הקיבוץ ואת עולם האומנות "וכל החלומות שלי נגוזו כי הייתי צריך להתפרנס". הוא עבד על כלים מכניים כבדים עד שעשה הסבה לסוכן ביטוח, מקצוע שבו הוא עוסק גם היום. "עשיתי מדי פעם עבודות בעץ אבל זה לא נתן לי סיפוק כי ידעתי שאני רוצה משהו יותר מקורי וזה לפסל באבן". לפני חמש שנים פגש את יובל לופין ממושב גינוסר, אמן פסל, שהסכים ללמד אותו את אמנות הפיסול באבן.

"זה פתח לי עולם חדש" מספר פז "הרגשתי שהגשמתי את החלום שלי". את האבנים הוא מוצא בשדות סביב גינוסר ובדרכים והוא אומר "יש המון אבנים וצריך פשוט לבחור את האבן שמדברת אלי. כשאני מסתכל על אבן אני מרגיש שהיא מדברת אלי ואומרת לי מה יא רוצה ואיך היא רוצה להיראות. אין לי תוכניות מוכנות מראש לפסל כזה או אחר, אני מקשיב למה שהאבן אומרת".

על תהליך העבודה מספר פז "כשאני שם את האבן בסדנא אני מתרחק ומסתכל עליה, רואה את הצורה ואז מתחיל לעבוד. זה תהליך שיכול להשתנות תוך כדי עבודה, לפעמים אני מתחיל עם דמות אחת ותוך כדי התהליך אני עובר לפסל משהו אחר. אני לא נלחם באבן אלא מקשיב לה. עם קצת דימיון כל אחד יכול לפסל באבן".

עד היום פיסל פז כשישים פסלי אבן וכמעט כל סוף שבוע הוא מבלה בסדנא בגינוסר מוקף באבנים ופסלים. "זה חלום שהתגשם" הוא מוחק " הגשתי את החלום שלי ואני עושה את מה שאני אוהב".

המעוניינים להשתתף במדור מוזמנים לפנות לדורון גולן, טל': 054-3337313, דוא"ל: doronphoto@gmail.com

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות