fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקרייתים: "אם המערכת תשקה ותדשן את התלמיד, היא תקבל ממנו הכל"

עדי שושני. צילום: דורון גולן
עדי שושני. צילום: דורון גולן
עדי שושני. צילום: דורון גולן
עדי שושני. צילום: דורון גולן

הבניין שבו מתגוררת עדי שושני, משקיף ישירות על בית הספר בגין בשכונת נווה גנים בקרית מוצקין. עבור שושני, זה המיקום הטוב ביותר שכן היא משמשת כיו"ר הנהגת הורים מוסדית. שושני, נשואה ואם לשניים, 15 ו-9.5 מעורבת בפעילות מוסודת החינוך מאז היה בנה הבכור בגן חובה.

"תמיד הייתי מההורים היותר פעילים" אומרת שושני בחיוך "תמיד הייתי מעורבת בפעילות ואירועים במסגרות שהייתי בהן". היא שירתה בחיל המודיעין ומיד לאחר השיחרור נרשמה ללימודים אקדמיים ואל המעורבות החינוכית הגיעה כשבנה היה בגן.

"זה משהו שנוצר אצלי משך השנים" היא מסבירה "ההורים שלי לא היו מעורבים ככה בעינייני בית הספר. יש כאלו שמספיק להם להיות הורים וללכת לעבודה. אני צריכה המון תחומי עניין. לעבוד, להיות אישה ולהיות אימא, זה ממלא אותי ואני צריכה דברים נוספים כמו מעורבות ונתינה לקהילה".

בתפקידה הנוכחי נמצאת שושני בקשר ישיר עם הנהלת בית הספר והרשות המקומית שכולל קבלת החלטות מדברים שצצים בשטח, התיעצות בין בית הספר להורים, תשלומי הורים ועוד. היא הייתה ממובילות המאבק להוצאת גני החול מגני הילדים לאחר שהתתברר שהחול הוא מצע לזוהמה ומחלות. "אני אוהבת את הנתינה, המעורבות, לקחת חלק בקבלת החלטות". בנוסף להנהגת הורים מוסדית שושני גם פעילה במסגרת ועד ההורים הכיתתי של בנה הבכור.

כמי שמכירה את מערכת החינוך היא אומרת "מערכת החינוך בכלל טועה באופן שהיא מחנכת. היא צריכה להיות פחות פורמאלית ולתת יותר חינוך שרואה את טובת הילדים. להתעסק פחות עם ההישגיות ולקחת כל ילד באופן אישי כדי להוציא ממנו את הכי טוב. אם המערכת תשקה ותדשן את התלמיד, היא תקבל ממנו הכל, בעיקר את הילדים שנמצאים קצת בצד. מערכת החינוך ובתי הספר נוהרים אחרי הישגים והצלחות ויש עוד דברים שצריך לשאוף אליהם כמו ערכים, כבוד, יחס לסביבה, הבנה שכל אחד הוא חלק מתוך חברה רב גונית. הייתי רוצה שמערכת החינוך תהיה יותר פתוחה, מכילה ומקבלת את כל התלמידים".

שושני כבר מוכנה ליום שבו לא תהיה בהנהגת ההורים ואומרת: "אעשה עוד דברים ממקום של נתינה. בפעם הזו שאנחנו חיים, אנחנו צריכים לעשות הכל כדי למצות את העולם ולהשאיר איזושהו חותם".

המעוניינים להשתתף במדור מוזמנים לפנות לדורון גולן, טל': 054-3337313, דוא"ל: doronphoto@gmail.com

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות