fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החופש הגדול הוא תקופה מסוכנת לילדים להיפגעות בתאונות דרכים

ילדים בכבישים. צילום: אור ירוק
ילדים בכבישים. צילום: אור ירוק

השבוע הצטרפו תלמידי בתי הספר היסודיים אל תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים לחודשיים של חופש גדול. נתונים שנמסרו על ידי עמותת אור ירוק מראים כי בפרק זמן זה עולה הסיכון להיפגעותם של ילדים בתאונות דרכים.

על פי נתוני העמותה שמסתמכים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נמצאת קרית אתא במקום השני, מתוך עשרים ערים ברחבי הארץ, שבהן נפגעים הכי הרבה ילדים עד גיל 14. על פי הנתונים של אור ירוק, שערכו את הרשימה על פי כמות הנפגעים ביחס לאוכלוסייה, עולה כי בין השנים 2013-2017 נפגעו בקרית אתא 32 ילדים עד גיל 14, ממוצע של 6.4 בכל שנה.

ילדים בכבישים. צילום: אור ירוק
ילדים בכבישים. צילום: אור ירוק

את הנתונים ערכה העמותה לרגל היציאה לחופש הגדול, והדירוג מחושב באופן יחסי למספר תושבי העיר. במקום השני נמצאת קריית אתא ובמקום השלישי אום אל פחם. לאחר מכן נמצאות הערים חיפה, בת ים, באר שבע, חולון, אשקלון, תל אביב-יפו ונצרת.

"החופש הגדול הוא תקופה שבה מספר הילדים הנפגעים בתאונות דרכים הוא הרב ביותר בשנה, מאחר שהילדים לא נמצאים במסגרת שתגונן ותשמור עליהם", אומר מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה "חלקם נמצאים שעות רבות מחוץ לבית וללא השגחת מבוגר ולכן הסיכון שלהם להיות מעורבים בתאונת דרכים הולך וגובר".

קיטה ציין עוד: "כדי שכל הילדים יחזרו בשלום לתחילת שנת הלימודים במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לרתום את הרשויות המקומיות להתקנת פסי האטה שירסנו את מהירות נסיעת כלי הרכב, במקומות שבהם יש ריכוז גבוה של ילדים כמו פארקים וגנים ציבוריים. במקביל, חייבים להגביר את ההסברה בקרב הנהגים לסכנות שהכביש מציב בפניהם בעיקר בתקופת החופש, תקופה המרובה בנסיעות משפחתיות, בעייפות ובכבישים אדומים".

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בכל שנה נפגעים בממוצע כאלף ילדים ובני נוער בתאונות דרכים בתחום העירוני בחודשי החופש הגדול (יוני-אוגוסט). מתוך אותם נפגעים, נהרגים מדי שנה בחודשים הללו, בממוצע שמונה ילדים ובני נוער בערים ולמעלה מ- 80 נפגעים באורח קשה.

מעיריית קרית אתא נמסר: "הפעילות העירונית בנושא בטיחות בדרכים מתבססת על נתוני משטרת התנועה במרחב זבולון ולא על נתוני אור ירוק המציגים תמונת מצב  שגוייה. מדובר בנתון המתייחס לנפגעים שאינם בהכרח תושבי העיר והנתונים מתייחסים לחודשים יולי-אוגוסט בלבד. בחתך שנתי (ינואר-דצמבר) קרית אתא ממוקמת נמוך יותר בהשוואה לערים קטנות  והסטטיסטיקה כוללת תאונות בהם מעורבים צעירים שאינם תושבי העיר. קרית אתא מרכזת תנועת כלי רכב מהמפרץ אל אזור הגליל והעמקים והנתונים כוללים מעורבות של צעירים תושבי ערים אחרות שנפגעו במהלך נסיעה בצירי תנועה בינעירוניים העוברים בתחום השיפוט של העיר. בשכונות המגורים מספר הנפגעים קטן בהשוואה לכל נתון קיים. אנו פועלים לאורך כל השנה לטיפול בתשתיות בטוחות ונגישות בכל השכונות ברחבי העיר כולל תיגבור האכיפה במיוחד בחודשי יולי אוגוסט. ע"פ נתוני המשטרה חלה ירידה במספר הנפגעים בשנים האחרונות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות