fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הורים בבית הספר ירושלים בקרית אתא משביתים את הלימודים

לאחר שתלמיד אחד עזב במהלך השנה, החליט משרד החינוך לצמצם את מספר כיתות א' משלוש לשתיים
צילום אילוסטרציה: פוטוליה
צילום אילוסטרציה: פוטוליה

 

הורי תלמידי שכבת כיתה א' בבית הספר ירושלים בקרית אתא משביתים היום ומחר (רביעי-חמישי) את הלימודים, במחאה על כוונת משרד החינוך לצמצם את מספר הכיתות של תלמידי השכבה משלוש כיתות לשתיים. הסיבה: מחסור בתלמיד אחד.

בשכבת כיתות א' התחילו את השנה עם 69 תלמידים, אולם אחד התלמידים עזב את בית הספר. להורי התלמידים התברר כי חסרונו של תלמיד אחד, הביא לכך שמשרד החינוך הודיע על כוונתו לרכז את התלמידים בשתי כיתות לימוד כשבכל אחת יהיו 34 תלמידים.

הורי התלמידים פנו לעירייה כדי שתפעל מול משרד החינוך בניסיון לשנות את ההחלטה. במקביל הוחלט ליזום פעילות שתביא להשארת המצב על כנו וכבר השבוע השביתו ההורים את הלימודים לשכבת כיתות א' מתוך כוונה לאותת למשרד החינוך כי הם מתכוונים להמשיך במאבקם. הם הפגינו מול שער בית הספר כשהם נושאים כרזות נגד החלטת משרד החינוך.

צילום אילוסטרציה: פוטוליה
צילום אילוסטרציה: פוטוליה

לילך ברבי, אם לתלמיד בכיתה א' וחברה בוועד ההורים הבית ספרי, מסרה כי מחאת ההורים תימשך עד לשינוי החלטת משרד החינוך. "מדובר בילדים", היא אמרה, "זה לא רק מספרים של אחד פחות או אחד יותר. אלו ילדים שרק התחילו את דרכם במערכת החינוך ואנחנו רוצים לתת להם את התנאים הכי טובים שאפשר. הם צריכים ללמוד ביחד במשך שש שנים ומה יקרה אם בשנה הבאה יגיעו עוד תלמידים, ישאירו אותם בשתי כיתות או שעוד פעם יפצלו אותן?".

שלא לציטוט אומרים ההורים כי הם יודעים שניסיונם לשנות את החלטת משרד החינוך הוא בעל סיכוי נמוך אולם הדבר אינו מרפה את ידיהם מלהמשיך ולנסות להילחם. עוד נודע כי בימים אלו מנסים ההורים לאתר תלמיד נוסף לשכבת כיתות א' שמעוניין לעבור וללמוד בית הספר ירושלים על מנת להתגבר על בעיית המחסור בתלמיד.

בתגובה לכך נמסר ממשרד החינוך מחוז צפון, שתקן הכיתות נבנה על פי סכמה מובנית בהתאם למצב הסוציו~אקונומי של הרשות המקומית ובמקרה של בית הספר ירושלים, התקן מאפשר פתיחת שתי כיתות בלבד. עם זאת, נמסר ממשרד החינוך, לפנים ממשורת הדין, אישרה מנהלת המחוז 30 שעות הוראה לבית הספר על מנת שמרבית שעות הלימודים יילמדו בקבוצות קטנות ועם הצוות החינוכי המוכר לתלמידים. "משרד החינוך הודיע עוד כי הוא מצר על החלטת ההורים שלא לשלוח את ילדיהם לבית הספר", נמסר בתגובת המשרד.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות