fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יח"צ בפריפריה

קמפיין של יחסי ציבור הוא משמעותי ובעל יתרונות רבים ולמרות זאת רבים מהעסקים בצפון לא מודעים לכך. אשת יחסי הציבור מזי וורצל על התועלת הרבה והאפקטיביות שמניב קמפיין כזה
אפקטיביות של יחסי ציבור. מזי וורצל (צילום: יקיר ברבי)
אפקטיביות של יחסי ציבור. מזי וורצל (צילום: יקיר ברבי)

מי מאיתנו לא רוצה שתמונתו תתנוסס מעל גבי העיתון, שיכתבו עליו או על המוצר או השירות שהוא נותן, ובעיקר שידברו עליו? זוהי בדיוק התפיסה החדשה לפרסום העסק או השירות שכבר רווחת בקרב עסקים רבים במרכז הארץ ולאחרונה חודרת לפריפריות.

עד לפני מספר שנים יחסי ציבור היו נחלתם של עסקים בעיקר במרכז הארץ. לאחרונה מסתמנת מגמה של שינוי וזיהוי הצורך של משרדי יחסי ציבור גם בצפון. יותר ויותר משרדי יחסי ציבור נפתחים בפריפריה הצפונית כדי לתת מענה אפקטיבי ואופטימלי במעטפת השיווק של העסק או הארגון.

אפקטיביות של יחסי ציבור. מזי וורצל (צילום: יקיר ברבי)
אפקטיביות של יחסי ציבור. מזי וורצל (צילום: יקיר ברבי)

בכוחם של משרדי יחסי הציבור שנמצאים בפריפריה לחבר את הלקוח אל מרכז העניינים בתקשורת הארצית. למרות יתרונותיו הרבים של קמפיין יחסי הציבור, רבים מהעסקים בצפון לא מכירים כלל את המושג והם אינם מודעים לתועלת הרבה ולאפקטיביות שמניב קמפיין כזה לחשיפת העסק או השירות בצורה נרחבת וגדולה יותר.

דוגמה טובה לאפקט של קמפיין יחסי ציבור בקרב לקוח קטן בתחום הקולינריה בצפון הוא הסיפור הבא: לקוח בתחום הקולינריה שליוויתי דיווח על עלייה משמעותית במספר הסועדים שהגיעו למסעדה ועל באזז ורעש שנוצרו סביב המקום בזמן תהליך קמפיין יחסי הציבור. יתרה מזאת, הוא דיווח על לקוחות שהגיעו למסעדה כשהם מחזיקים בעיתון הארצי המוביל שאותו קראו המלצה חמה על המסעדה.

לקוחות רבים שנמצאים בפריפריה אינם יכולים להתחבר למעצבי דעת הקהל, לעיתונאים ולבמות התקשורתיות האינסופיות שקיימות כדי לפרסם את העסק או השירות שהם מציעים. כדי לעשות זאת הם חייבים מתווך או מומחה שמכיר את מערכות העיתונים השונות על בוריין, שעומד בקשר שוטף ובלתי אמצעי עם העיתונאים והעורכים, ובעיקר שמבין את האסטרטגיה התקשורתית. רק איש יחסי ציבור יכול לעשות זאת באמצעות הקשרים הנכונים, היצירתיות, היוזמה והמעוף.

איש יחסי הציבור, או היועץ התקשורתי כפי שנהוג יותר לקרוא לו היום, הוא האיש שיחבר אותך, הלקוח, אל לב המדיה התקשורתית ויגרום לקהלים וצרכנים רבים לרצות ולהכיר אותך.

מזי וורצל

הכותבת היא עיתונאית לשעבר ובעלים של משרד הבוטיק "מזי וורצל יחסי ציבור" בנהריה

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות