fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דמוקרטיית בננות

בעמק הירדן לא מסתפקים בסופגניות ולביבות והוסיפו לתפריט חנוכה את הבננה שכה מזוהה עם האזור. בחמישי הבא, 3.12, ייפתח פסטיבל הבננה טעם הכנרת זו השנה ה-11
פסטיבל הבננה טעם הכנרת (צילום: ארזביט סטודיו לצילום)
פסטיבל הבננה טעם הכנרת (צילום: ארזביט סטודיו לצילום)

לראשונה חברו יחד צמח מפעלים אזוריים והמועצה האזורית עמק הירדן וצירפו לפסטיבל טעם הכנרת הוותיק והאהוב את הכוכבת הבולטת של העמק: הבננה, גידול המטע העיקרי של העמק וחלק בלתי נפרד מנופיו ומהתפאורה הנהדרת שלו.

הפסטיבל יתקיים בחג החנוכה, 3-12.12, זו השנה ה-11, ביוזמת האגף לפיתוח כלכלי במועצה האזורית עמק הירדן, מחלקת התיירות, וצמח מפעלים, ומציע שני סופי שבוע וחג חנוכה עם שפע פעילויות ואירועים מעולם התיירות, החקלאות והקולינריה.

הפסטיבל ייפתח היום חמישי, 3.12, במסעדת "מרינדו" שבעין גב, עם ארוחה קובנית מופלאה הכוללת מגוון נתחי בשר משובחים שיתמזגו באופן מיוחד עם טעמי הבננה. למחרת תתקיים בחניון ירדן התחרות המסורתית "מלך הפויקה" שחוזרת ומזמינה את כל חובבי הז'אנר להתחרות על הכנת מנת הפויקה הכי טעימה בעמק לצד דוכני יצירה, מוזיקה כייפית ומגוון עמדות פוייקה. במקביל, במסעדת "טעים בצמח" יתקיימו הפעלות, מאפים ומטעמים בדגש על קבלת האחר ותרומה לקהילה.

שירי מימון תתארח ב"דוריס בר" בקיבוץ אפיקים בהופעה לוהטת שנולדה במיוחד עבור הפסטיבל ותשלב את הבננה בדמות תפאורות בהשראתה. בבית גבריאל יתקיים יום הפנינג סרטים ובננות לכל המשפחה ובמלון נוף גנוסר ייערך פסטיבל "סולם יעקב" המוכר שישתלב השנה באירועי הפסטיבל.

שני סופי שבוע וחג חנוכה עם שפע פעילויות ואירועים מעולם התיירות, החקלאות והקולינריה. פסטיבל הבננה טעם הכנרת (צילום: ארזביט סטודיו לצילום)
שני סופי שבוע וחג חנוכה עם שפע פעילויות ואירועים מעולם התיירות, החקלאות והקולינריה. פסטיבל הבננה טעם הכנרת (צילום: ארזביט סטודיו לצילום)

בקיבוץ דגניה ב' תיערך מסיבה בקצב הבננה בפאב "הבום" עם בשר משובח מבית היוצר של אלעד קורנפיין ו"שירת הבשר" בליווי מוזיקה פורטוגזית מקפיצה ומשקאות אל תוך הלילה. במסעדת "צל תמר" יתקיים ערב שכולו אש עם תפריט מיוחד הכולל תבשילים מהטאבון, מנות דגים ופירות ים, תבשילי קדירה ועוד הפתעות בהשראת הבננה. ב"וורד הגליל" ייערך הפנינג רכיבה ומופע רודיאו אמריקאי, וב"גליתא" הילדים יוכלו לצפות בהצגה חינוכית וקסומה של תיאטרון אגדתא.

בסוף השבוע השני לפסטיבל יתקיים ערב גאלה מיוחד לנשים במתחם מול כנרת: "בננות על המסלול", שיכלול הפקת אופנה בהפקת הסטייליסטית ליאורה שמעוני, בהשראת הבננה והטרנדים לחורף הקרוב. במסעדת "רוברג" תתקיים חגיגה דרום אמריקאית עם ארוחת טעימות של 12 מנות ייחודיות לפסטיבל ומשתה מוזיקלי מסעיר. בדגניה א' יתקיים שוק איכרים המוקדש לתוצרת החקלאית של העמק ותחרות בעיטת הבננה הראשונה בעולם.

בשבת, 12.12, יתקיים ב"מול כנרת" הפנינג רכיבה על אופניים לכל המשפחה בלב הטבע ומפגשים עם העושר החקלאי ומגוון הגידולים של עמק הירדן. בסוף הרכיבה יחכו למשפחות מופעי קרקס באוהל ענק שיוקם במקום, מופעי תיאטרון רחוב, סדנאות יצירה ועוד והכל ללא תשלום. בצהריים ייצאו סיורים ללא תשלום ל"צמח ניסיונות" להיכרות מיוחדת במינה עם עולם הצומח המקומי.

במהלך כל הפסטיבל יתקיימו סיורים חקלאיים, סדנאות וטיולים בעמק הירדן וסובב כנרת.

עמק הירדן, ה'-שבת, 3-12.12, פרטים באתר www.kinneret.info, בפייסבוק "פסטיבל הבננה טעם הכנרת" ובטל': 04-6752727

צילום: ארזביט סטודיו לצילום

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות