fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקשה לתביעה ייצוגית: שיווקו לוחיות רישוי פגומות

בבקשה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי נגד יצרניות של לוחיות רישוי ומכוני רכב, נטען כי ללקוחות נגרמו הוצאות ונזקים של 29 מיליון שקלים
זו לוחית רישוי לא תקינה [צילום: באדיבות משרד עוה"ד דורון טיקוצקי]

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית של 29 מיליון שקלים נגד שתי יצרניות של לוחיות רישוי ושני מכוני רישוי רכב מהמוכרים באזור, בטענה למחדל רשלני, בגינו שווקו מאות אלפי לוחיות רישוי פגומות, שלא עמדו בתקני משרד התחבורה. את הבקשה הגישו עורכי הדין יגאל רוזנברג, נאהי חמוד ואסף גרשגורן.

לטענת המבקשים, היצרניות ומכוני רישוי הרכב לא מילאו אחר הוראותיו של משרד התחבורה בדבר החלפת מאות אלפי לוחיות רישוי פגומות, מה שגרם לכך שהלקוחות הוציאו מכיסם הפרטי סכומים שנעו בין 50 ל~60 שקלים, ללוחית רישוי בודדת, בלא שנדרשו לכך וכן ספגו נזקים נלווים נוספים.

על פי הוראות משרד התחבורה, הצבע הצהוב של לוחית רישוי תקינה לא ידהה במשך חמש שנים ממועד הייצור של הלוחית. בנוסף, מחויבים מכוני הרישוי לבדוק את עמידת לוחיות הרישוי בתקן במהלך בבדיקת הרישוי השנתית של הרכב.

זו לוחית רישוי לא תקינה [צילום: באדיבות משרד עוה"ד דורון טיקוצקי]
זו לוחית רישוי לא תקינה [צילום: באדיבות משרד עוה"ד דורון טיקוצקי]
מכתב הבקשה לתובענה ייצוגית עולה, כי בשנתיים האחרונות התברר למשרד התחבורה, כי היצרניות הנתבעות ייצרו לוחיות רישוי פגומות, שאינן עומדות בהוראות התקן ואשר החלו לדהות זמן רב לפני תום חמש השנים ממועד ייצורן. בעקבות כך הוציא משרד התחבורה הנחיה, לפיה על מכוני הרישוי הנתקלים ברכבים בעלי לוחיות רישוי פגומות, לבדוק את מועד הייצור שלהן, ואם יתגלה שמועד ייצור הלוחיות הוא בטווח של פחות מחמש שנים ממועד גילוי הפגם, יהיה עליהם להחליף את הלוחיות ללא כל תשלום מבעל הרכב.

בנוסף, נדרשו היצרניות לשאת באחריות מלאה לפגמים ולפצות את מכוני הרישוי בלוחיות רישוי תקינות. בהמשך התברר למשרד התחבורה, כי היקף לוחיות הרישוי הפגומות הוא גדול בהרבה משחשבו בתחילה, ולכן הורה המשרד למכוני הרישוי וליצרניות לבצע קריאה חוזרת להחלפת לוחיות הרישוי הפגומות.

בבקשה נטען כי יצרניות הלוחיות לא פעלו על פי הנחיית משרד התחבורה, ולא ביצעו קריאה חוזרת להחלפת הלוחיות, וכן כי מכוני הרכב הנתבעים לא יידעו את לקוחותיהם בדבר קיום הנוהל של משרד התחבורה, ודרשו מהלקוחות תשלום עבור החלפת לוחיות הרישוי הפגומות שהוחלפו. בשל כך, נטען, נגרמו למבקשים הוצאות ונזקים נלווים על סך כולל של כ~29 מיליון שקלים.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות