fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"בקריות ילדים הולכים לישון רעבים"

"קשה לראות אדם רעב ולא להושיט לו יד", אומרים חברי העמותות הפועלות בגלוי ובסתר ובזכותן גם לנזקקים יהיה מה לאכול בערב החג. "בעבר הייתה משפחה אמידה בקרית מוצקין, שבמשך שנים תרמה לעמותה ביד נדיבה. המשפחה ירדה מנכסיה, ואנחנו עזרנו להם בהשגת מצרכי מזון לחג. זה היה מאוד עצוב"

לקראת החגים פועלות בקריות במרץ העמותות המסייעות לנזקקים בחבילות מזון. בקרית אתא קיימת כבר 12 שנה עמותת "ארוחה חמה". היא מפעילה מטבח המחלק ארוחות חמות מדי יום, 120 מנות ביום. בימי חמישי העמותה מחלקת באופן קבוע ל-300 משפחות בקריה מארזים ובהם פירות, ירקות ומוצרי חלב.

מספר יצחק וייסגלס, אחראי תפעול: "אנו שמחים לעזור כמה שאפשר. אין שום סיבה שאנשים יהיו רעבים ללחם. זה כואב ועצוב לחשוב שישנם אנשים וילדים בקריה שלנו שהולכים לישון עם בטן ריקה ומקרקרת. אנו כאן כדי שזה לא יקרה".

מרכז חלוקת מזון לחג
לאחרונה התמעטו התרומות בעיקר בגלל המצב הכלכלי. מרכז חלוקת מזון לחג (צילום: פיני קרן)

בקרית מוצקין פועלת עמותת "אהבת ישראל". מספר היו"ר מאיר דהן: "אנו עוזרים לכולם, אפילו לנזקקים מטירת כרמל ועכו. העזרה היא בבגדים, בריהוט, במכשירי חשמל ואפילו בחתונות ועוד אירועים משפחתיים. לא מזמן עזרנו לזוג עולים חדשים מרוסיה להתחתן כדת וכדין, לאחר שוידאנו כי שניהם יהודים. ערכנו חופה וקידושין בבית הכנסת חיבת ציון בקריה. השמחה הייתה גדולה וזה כיף גדול לדעת שאנחנו עזרנו לזוג יהודים להקים בית בישראל".

"הרגשנו את זה על בשרנו"

סגנו, עמרם אזוגי, אומר: "העמותה מורכבת מ-30 חבר'ה מתנדבים. רובנו באנו ממשפחות מרובות ילדים ומחיים לא פשוטים. היום כיוצאי צבא וביטחון אנו רוצים לעזור לרעבים כי אנחנו באנו משם. חווינו את המצוקה על בשרנו. לאחרונה התמעטו התרומות בעיקר בגלל המצב הכלכלי, ובכל זאת כשצריך לתרום ואין כסף בקופת העמותה, חבריי ואני נותנים מכיסנו בכדי לעזור. קשה לראות אדם במצוקה ולא להושיט אליו את היד.

"לדוגמה, הייתה משפחה אמידה בקרית מוצקין, שבמשך שנים תרמה לעמותה ביד נדיבה. לצערי היא ירדה מנכסיה, ובפסח האחרון אנחנו עזרנו להם בהשגת מצרכי מזון לחג. זה היה מאוד עצוב".

וייסגלס שמחים לעזור כמה שניתן. יצחק וייסגלס (צילום:פיני קרן)

עמותת "חסד מציון", אחת העמותות הגדולות בישראל, עוזרת לנזקקים בכל רחבי הקריות. מספר ד', מייסד העמותה, החפץ לשמור על אלמוניותו: "לפני 17 שנה גרתי בשכנות למשפחה אתיופית נזקקת. רציתי מאוד לעזור להם ותרמתי לעניין בעלי באסטות שהכרתי באזור ומנהלי חנויות. ראיתי איך עזרה קטנה עושה הבדל כל כך גדול והחלטתי להמשיך ולעזור לעוד ועוד משפחות במצוקה.

מגיעים בסתר

"כיום אני פעיל ומתנדב בעמותה ותו לא. העמותה עוזרת לכ-500 בתי אב מרחבי הקריות שאת פרטיהם אנו מקבלים מלשכות הרווחה. העמותה מחלקת לכל נזקק המופיע ברשימת לשכות הרווחה חבילת מזון הכוללת פירות, ירקות, בשר, מוצרי חלב, מוצרי מכולת ועוד. סך כל חבילה מגיע לכ-400 שקלים. אנו מגיעים עם החבילות אל בתיהם של האנשים בחיסיון מוחלט ומחלקים את חבילות המזון בדיסקרטיות מלאה.

"לקראת החגים הביקוש עולה, הביקוש הוא ל-800 חבילות מזון רק באזור הקריות, שאותן התחלנו לחלק כבר ביום שני השבוע ונסיים ביום ראשון, ממש ערב החג. לצערי, הביקוש לעזרה לא נגמר והיום המצב הכלכלי מקשה על החיים עוד יותר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות