fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית ספר ירוק נוסף הוסמך בקרית אתא

תמיר, בית ספר ירוק. צילום: דוברות העירייה
תמיר, בית ספר ירוק. צילום: דוברות העירייה

בקרית אתא יש כיום תשעה בתי ספר "ירוקים" אשר הוסמכו על ידי המשרד להגנת הסביבה ומשרד החינוך. בשבוע שעבר הוסמך גם ביה"ס "תמיר" אשר יצטרף לבתי הספר הירוקים: "גבעת טל", "הצבי ישראל", "גבעת רם", "נועם", "שפרינצק", "גורדון" , חטיבה א' "רוגוזין" וחטיבה ב' "רוגוזין".

ביה"ס "תמיר" נחשב לביה"ס על אזורי לחינוך מיוחד ומשמש מסגרת חינוך מגשרת בין התלמידים מהחינוך המיוחד לבין מערכת החינוך הרגילה. התלמידים בבית הספר מוגדרים כילדים עם בעיות התנהגותיות, רגשיות ולימודיות, בעלי רמת אינטליגנציה תקינה ובית הספר נחשב למבוקש ביותר באזור הצפון, הודות לתוכנית הלימודים המוקפדת, הצוות המקצועי וההישגים המרשימים אליהם מגיע מדי שנה בית הספר.

תמיר, בית ספר ירוק. צילום: דוברות העירייה
תמיר, בית ספר ירוק. צילום: דוברות העירייה

בית הספר משלב את נושא איכות הסביבה בתוכנית הלימודים השנתית הכוללת שימת דגש על חסכון באנרגיה, ניצול המשאבים הטבעיים, יישום אורח חיים מקיים ופיתוח מודעות לנושא על ידי בניית תוכניות לימוד והעשרה בנושא השמירה על הסביבה, ביניהם השתלמויות צוות, הרצאות ופרויקט "משפחה ירוקה" להעלאת המודעות בקרב התלמידים והוריהם. בנוסף, בית הספר משלב לימודי חקלאות בתוכנית הלימוד השנתית ,מטפח בוסתן עצי פרי אקולוגי בבית הספר , מפעיל פינת חי ייחודית ועוד. כמו כן, במסגרת יום הלימודים מקבלים התלמידים ארוחת צהריים חמה ובריאה על פי תוכנית ייחודית שנבנתה בשיתוף עם המנחה המחוזית ובקיוסק בית הספר ניתן למצוא רק דברי מזון בריאים ומזינים.

לדברי ועדת ההסמכה של משרד החינוך והמשרד לאיכות הסביבה: "התרשמנו  מהפעילות הענפה בבית הספר, מעבודת הצוות החינוכי, מהפרויקטים הקהילתיים ומפעילותה של המועצה הירוקה בקידום תהליכים של למידה משמעותית לקיימות וחינוך סביבתי ראויים לשבח".

מודל בית ספר ירוק פועל בעיר מזה עשור על ידי מחלקת איכות הסביבה בעיריית קרית אתא במטרה לעודד את העקרונות של למידה על הסביבה, יישום אורח חיים בריא בבתי הספר, וקיום פעילות תלמידים שמטרתה להביא לשינוי בתודעה ובהתנהגות הקהילה ביחס לסביבה. תוכנית לימודים ירוקה כוללת לימודים עיוניים, מעורבות קהילתית, שימוש מושכל במשאבים קיימים והקמת מועצה ירוקה, שתקדם את נושא החינוך הסביבתי באופן מתמשך ואפקטיבי. תהליך ההסמכה לבית ספר ירוק פותח על ידי צוות היגוי משותף למשרד להגנת הסביבה, משרד החינוך, איגוד ערים ולחברה להגנת הטבע, במטרה לבנות מהלך חינוכי שיעודד בתי ספר לקחת על עצמם מחויבות לחנך את תלמידיהם על פי עקרונות של פיתוח בר קיימא. המודל מבוסס על העקרונות של למידה על הסביבה, יישום אורח חיים מקיים בבית הספר, ופעילות תלמידים שמטרתה להביא לשינוי בתודעה ובהתנהגות הקהילה ביחס לסביבה. בית ספר שעומד בכל הקריטריונים שהוגדרו זוכה להסמכה כ"בית ספר ירוק" מטעם משרד החינוך והמשרד להגנת הסביבה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות