fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אכזריות: גורי חתולים הושלכו לפח בשקיות כשהם בחיים

תושבת קרית חיים שהצליחה להציל גורה מספרת: "פתחתי את השקית, הגורה היתה מלאה בתולעים, עיניה היו סגורות. התחלתי לצרוח באמצע הרחוב ואף אחד לא עצר ושאל מה קרה"
חתולה שניצלה
חתולה שניצלה (צילום: עצמי)

שני גורי חתולים נמצאו על ידי תושבת קרית חיים בפח זבל, כשהם עטופים בשקיות ניילון ומושלכים יחד עם שאר זהו המקרה השלישי שאירע בתוך שבוע. ביום שלישי בלילה, מעט אחרי חצות, יצאה יעל גולברג, בת 27, לטיול עם כלביה בקרית חיים. במהלך הטיול נדהמה לגלות בתוך שקית זבל גורה במצב קשה, על סף גסיסה ומלאה בתולעים. לאותו הפח הושלך גור נוסף שלא שרד.

"ראיתי התקהלות של חתולים, ויש חתולה אחת שאני מאד אוהבת", היא מספרת, "חזרתי עם מעט אוכל ולא מצאתי אותה. למרות זאת התעקשתי, ניסיתי לקרוא לה שתבוא. פתאום שמעתי מפח האשפה יללות קטנות, היה חושך ולא ראיתי כלום. קראתי לאמי שתביא פנס וסולם. הפח היה מלא בזבל ופסולת בניין. לאט לאט הוצאתי שקיות זבל והרעש התגבר. ראיתי חתול אחד שהצליח להתנתק משקית הזבל ונעלם בין לבנים גדולות. הוא צרח, ילל ולא הצלחתי למצוא אותו. לפתע היה שקט. דפקתי על הפח והוא המשיך ליילל.

הייתי חייבת שיבכה כדי למצוא אותו. היה בפח גם הד ושמעתי את היללות, אבל עד שמצאתי אותו הוא כבר היה מת. לידו היתה שקית עם גורה של חתולה קשורה בפנים. פתחתי את השקית ונדהמתי: הגורה היתה מלאה בתולעים, עיניה היו סגורות. התחלתי לצרוח באמצע הרחוב, ואף אחד לא עצר ושאל מה קרה. זה היה אחד המחזות הכי מחרידים שנתקלתי בחיי".

חתולה שניצלה
חוסר אונים. החתולה שניצלה (צילום: עצמי)

גולברג עדיין מזועזעת מהמראות: "כעת זו עונת ההמלטה ויש גורים רבים. אנשים לא יודעים מה לעשות איתם ופשוט זורקים אותם לזבל כאילו הם שום דבר. איך בן אדם מסוגל לקחת יצור חי, לקשור אותו ולזרוק? זו אכזריות. אני במצב של שוק טוטלי, וגם לא הצלחתי להציל את הגור הקטן. הרגשתי כאילו היתה רעידת אדמה וכולם נלכדו בתוך עפר. החתולים היו קשורים בניילון יחד עם הזבל של הבית. אנשים אפילו לא טרחו לשים אותם בשקית נפרדת מהזבל".

הגורה בשקית היתה מבוהלת, חלשה רזה ומיובשת. לא ידעתי מה לעשות איתה". גולדברג התקשרה לחברתה, סיגלית נבו, בת 46, תושבת קרית ביאליק, פעילה בתנו לחיות לחיות ובעלת ניסיון בטיפול בבעלי חיים, שמטפלת בגורה. "הפעלתי אנשים שאני מכירה כדי להשיג מטרנה מיוחדת לגורים", מספרת נבו, "קנינו שקית קטנה, לא היה לנו בקבוק ועם מזרק וצינור מאולתר התחלתי להאכיל אותה. היא פשוט רעדה. היא היתה מלאה בתולעי זבל. לקחתי צמר גפן עם מים פושרים וניקיתי אותה כמו אמה. היא עדיין בסכנת חיים, מדובר בגורה בת שבועיים לכל היותר".

הכתבה המלאה ביום שישי בעיתון הד הקריות 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות