fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איך מנהלים עובדים מרחוק?

דניאל בלום, דור רביעי למותג תכשיטי היוקרה BLOOM  שמעסיק 25 עובדים, 10 מהם באירופה, ארה"ב, יפן והאיים הקריביים, נותן טיפים איך לקבל תוצאות טובות מעובדים שלא פוגשים יום יום במשרד   
צילום: פוטוליה
צילום: פוטוליה

 

 

 

מאת: דניאל בלום

דרך נפלאה לגרום לעובדים להכניס עצמם ללו"ז עבודה הוא על ידי הצבת יעדים ודירבון התלויים בהם. כך לדוגמה ניתן להציב יעדים אישיים וכלליים, היכולים להתבטא בתפוקת עבודה, רף מסוים של פגישות עם לקוחות או כסף שנכנס לקופת העסק. יש לבדוק את עניין היעדים בקפידה ולהציב יעדים ריאליים, אליהם יכולים העובדים להגיע מבלי לפגוע באיכות עבודתם ומתן השירות, שהרי אז תתקבל התוצאה ההפוכה. לאחר שהצבנו יעדים, יש "לשחרר" את העובדים, להעניק להם מרווח ביטחון ותמרון לבצע את עבודתם כהלכה ובדרכם ולא לנשוף להם בעורף.

יחד עם תחושת השחרור זאת, ניתן בהחלט לפקח על העובדים על ידי הצבת מצלמות ביטחון גלויות במקום העבודה המתעדות את הנעשה בעסק. מדובר בכלי חיובי ולגיטימי, המזכיר לעובדים כי גם כאשר הבוס אינו נמצא, פעילות העסק מתועדת וניתן לצפות באירועים חריגים. זהו גם כלי תחקור טוב שיכול לעזור לעובדים וללמד את בעל העסק על ההתרחשות במקום גם כאשר אינו נמצא. בשום אופן לא מדובר על פגיעה בפרטיות העובד.

לבחירת צוות עובדים לויאלי ונאמן שניתן לסמוך עליו יש מרכיב חשוב בעניין. בכל סניף בו פועלת הרשת, יש למנות אדם קרוב, יכול להיות עובד המלווה אותך שנים רבות או אפילו בן משפחה בעסקים קטנים, אשר ישמש עין מפקחת וייתן את הטון במקום המנכ"ל באשר לדברים שצריכים להתבצע, חלוקת תפקידים ויעדים.

גם כאשר העסק מתפקד וגדל והעובדים עצמאיים, אין להזניח אף סניף. רצוי כי בעל העסק יבקר במקום העבודה לפחות פעם-פעמיים בשבוע, כדי לחוש בעצמו כיצד הוא מתנהל. הדבר חשוב גם לשם הכרת העובדים באופן אישי ויצירת מדיניות של דלת פתוחה, בה ניתן לקיים פגישות אישיות לשמיעת טענות, מענות ומשוב של העובד, ובה בעת לקיים גם פגישה צוותית המייעלת גם את גיבוש הצוות.

דניאל בלום (צילום: רותם כהן)
דניאל בלום (צילום: רותם כהן)

הכותב הוא מנהל האופרציה של BLOOM תכשיטי יוקרה, www.bloom-jewelry.com

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות