fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אבי רוטמן: העירייה עושה שימוש פסול בתביעה העירונית

אבי רוטמן (צילום: עצמי)
אבי רוטמן (צילום: עצמי)

חבר מועצת העיר והמתמודד לראשות העיר, אבי רוטמן, פנה ליועץ המשפטי לממשלה בטענה שהעירייה עושה שימוש פסול בתביעה העירונית כדי להגביל את זכויותיו לחופש הביטוי וחופש המחאה.

אבי רוטמן (צילום: עצמי)
אבי רוטמן (צילום: עצמי)

הפנייה ליועץ המשפטי לממשלה נעשתה באמצעות עו"ד מימון פאר, שציין כי רוטמן מקיים אספות בחירות ברחבי העיר שבחן הוא נושא שלט בעל מסר פוליטי שבו הוא מוחה על תפקודו של ראש העירייה בשורה של תחומים. בשבוע שעבר הגישה התביעה העירונית כתב אישום נגד רוטמן בבית המשפט לעיניינים מקומיים בקריות בטענה שהוא עבר על החוק באחת מאספות הבחירות.

"פעילותו של מרשי חוסה תחת זכותו הבסיסית לחופש ביטוי, חופש הפגנה וחופש המחאה, כולן זכויות שקיבלו מעמד חוקתי" טוען עו"ד פאר ומוסיף "במקביל ממשיכה מחלקת הפיקוח של העירייה לרשום דוחו"ת למרשי בכל התכנסות פוליטית שהוא מקיים".

הדיון בתביעה היה אמור להתקיים בבוקר יום רביעי השבוע אולם בטרם החל הדיון הודיעה התובעת העירונית לא הגיעה להופיע בפני בית המשפט. "התביעה העירונית פתחה בהליך פלילי שהוא בניגוד מוחלט להנחיית היועץ המשפטי לממשלה ומעלה חשש לשימוש פסול במערכת התביעה העירונית לצרכים פוליטיים"מסר עו,ד פאר יש מקום להתערבות של היועץ המשפטי לממשלה על מנת לרסן את התביעה העירונית. הגשנו בקשה לבית המשפט על מנת לקבוע תאריך מוקדם ביותר כדי לדון בנושא".

בפנייתו ליועץ המשפטי לממשלה מציין עו"ד פאר "לאור זאת עולה חשש כי ראש העיר עושה שימוש פסול במערכת התביעה העירונית במטרה לסתום את פיו של המועמד לראשות העיר ויו"ר האופוזיציה בעיר ולהגביל את זכויותיו החוקתיות לחופש ביטוי וחופש המחאה".

מעיריית קרית מוצקין לא נמסרה תגובה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות