fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

8 מיתוסים על שיער

אסור לצבוע שיער בהריון. בירה מחזקת את שורשי השיער. מה באמת נכון או לא נכון כשמדובר בשיער שלך? החלטנו לבחון כמה מיתוסים. מתברר שחלקם כלל לא מיתוסים
אילוסטרציה (PantherMedia)
אילוסטרציה (PantherMedia)

1. מתח יכול להאפיר את השיער שלך.
זו תמיד הייתה האמונה הרווחת (ללא כל הוכחה), אבל נראה כי אנחנו מתקרבים יותר להבנתה. חוקרים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת ניו יורק פרסמו מחקר בחודש יוני, אשר מספק ראיות לכך שהורמוני לחץ יכולים לתרום לשיער אפור. עם זאת, המחקר נעשה על עכברים, ויש סיכוי שקיימים גורמים נוספים, כמו גנטיקה ומחלות.

2. אם את מורטת שערה לבנה, שתיים אחרות יגדלו במקומה.
כל זקיק שיער יכול להתרבות לאחר שנתלש, ללא קשר לצבע. המריטה היא רעיון די גרוע. כדאי שתחשבי על מה שקורה כאשר את מורטת את הגבות שלך. מריטת יתר עלולה ליצור קרחת.

3. קוקו וצמות בתדירות גבוהה יכולים לגרום לנשירת שיער.
צמות יפות וזנבות סוס מלוטשים הם סופר פופולאריים עכשיו, אבל כדאי שתדעי ששימוש בסגנונות עיצוב אלו בתדירות גבוהה מדי יכול להיות לא בריא לשיער שלך. האקדמיה האמריקנית לדרמטולוגיה (AAD) שחררה לא מזמן הודעה שבה נאמר: "שימוש רציף בסגנונות עיצוב כמו צמות, זנב סוס ותוספות שיער עלול בסופו של דבר למשוך את השיער ויכול לגרום למתח שמוביל לשבירה. המשך שימוש לאורך תקופה ארוכה אף יכול לפתח נשירת שיער קבועה". הבנת את זה?

4. לצאת החוצה עם שיער רטוב במזג אוויר קר יכול לעשות אותך חולה.
כולנו שמענו את זה מאמא מודאגת או מסבתא, נכון? אז בואו נתקן את הטעות הזו. הצטננות ומחלות אחרות נגרמות על ידי פתוגניים באוויר כמו וירוסים וחיידקים. מכאן שעמידה בחוץ עם שיער רטוב לא תעשה אותך חולה, אלא אם כן מישהו מתעטש עליך בזמן שאת עומדת שם.

אילוסטרציה (PantherMedia)
אילוסטרציה (PantherMedia)

5. שטיפה עם מים קרים לאחר החפיפה תגרום לשיער להיראות מבריק.
היית פעם במספרה שבה הקפיצו אותך עם מים קרים בחפיפה? זה אולי מרגיש מרענן, אבל זה לא עושה כלום לשיער. ברק השיער נובע משני גורמים עיקריים: הראשון הוא גנטי (על זה אין לנו השפעה) והשני הוא שלמות המעטפת של סיב השערה.

6. את צריכה להבריש את השיער שלך בכל יום. והרבה!
האקדמיה האמריקנית לדרמטולוגיה (AAD) התייחסה גם לנושא הזה לאחרונה: "יש להבריש את השיער במינימום. הברשה עודפת של השיער יכולה לגרום לקצוות מפוצלים".

7. לא ניתן לצבוע את השיער בהריון.
זהו אחד המיתוסים שגורם הרבה פאניקה, אבל אל דאגה. את לא חייבת לוותר על צבע השיער שלך ברגע שאת נכנסת להריון. מבדיקות רפואיות שנעשו בבית חולים בניו יורק עולה כי זה דווקא אפשרי. אולם קיימות מספר אזהרות לגבי צבעים ישנים, מבוססי פורמלין, ומהם חשוב להימנע. בתקופת השליש הראשון של ההריון (היווצרות הראשונית של כל איבריו של התינוק), מומלץ להימנע מצביעה, אם ברצונך להשתמש צבעים או חומרים כימיים אחרים. חשוב לדעת, כי החומרים לא נספגים לתוך זרם הדם האימהי. אם את מחליטה לצבוע את השיער בבית בתקופת ההריון כדאי שתלבשי כפפות ותישארי במקום מאוורר היטב.

8. שטיפת השיער בבירה תהפוך אותו לחזק יותר.
לא ברור אם שמעת על הרעיון הזה, אבל הדעה הרווחת היא שהשמרים והחלבון של הבירה יכולים לסייע בחיזוק השיער אם את משתמשת במשקה הזה בחפיפה. כדאי שתביני שהאלכוהול שקיים בבירה עלול לייבש את השיער יותר ממה שהחלבונים של הבירה יחזקו אותו. ומי באמת רוצה שהשיער שלה יריח כמו בירה?

באדיבות מעצבי השיער אלי ואבי ביטון לוולה פרופשיונלס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות