fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה שבטוח תעשו ביטוח

ליאור רוזנפלד, יו"ר לשכת סוכני הביטוח בחיפה והצפון ומנכ"ל "רוזנפלד צבי וליאור סוכנויות לביטוח בע"מ", מעניק מדריך מקוצר לנפגעי הסופה
אילוסטרציה (PantherMedia)
אילוסטרציה (PantherMedia)

הסערה הקשה של הימים האחרונים גרמה לא מעט נזקים לרכוש. הנזקים ניכרים בבתי מגורים, בכלי רכב, בעסקים ועוד. חשוב לדעת שיש את מי לתבוע בגין נזקים אלו. להלן מדריך קצר וממצה שיעשה לכם "סדר בדברים".

ביטוחי דירה: הכיסוי במסגרת פוליסות הדירה מכיל בתוכו ביטוח לנזקי טבע ונזקי סערה וסופה. נזקים שכיחים המכוסים במסגרת הפוליסה הם נזקי ברד לתריסים, חלונות, קולטי שמש וגגות רעפים, נזקי רוחות לאנטנות, סככות ופרגולות. נזקים נוספים החוזרים מדי חורף, הם נזקי ההצפה (בסערה האחרונה הוצפו מאות בתי מגורים באזור הצפון), נזקים אלו מכוסים במסגרת פרק נזקי טבע בביטוחי דירות.

אילוסטרציה (PantherMedia)
אילוסטרציה (PantherMedia)

נזק נפוץ נוסף הוא זה שנגרם למכשירים האלקטרוניים בבית כתוצאה מ"מכת ברק". בנזק שכזה לא ניתן להבחין חיצונית, אך ברוב המקרים הוא בלתי הפיך. נזקים אלו מכוסים ברובם במסגרת ביטוח הדירה, הן למבנה והן לתכולה ומומלץ לבדוק במהרה שהרכוש שלכם מכוסה, ומכוסה נכון.

ביטוחי רכב: בנוסף לעלייה במספר תאונות הדרכים בחודשי החורף, אנו עדים לנזקי חורף ייחודיים לכלי רכב, כתוצאה מנסיעה בשלוליות עמוקות או שקיעה באגם של מים. פוליסת ביטוח מקיף לרכב כוללת כיסוי לנזק שכזה, שלעיתים מסתיים בהשבתה מוחלטת של הרכב. נזקי חורף נפוצים אחרים הם נפילה של עמודי וחוטי חשמל ועצים על כלי רכבים חונים (ואף נוסעים).

בדקו את הפוליסה שלכם. ליאור רוזנפלד (צילום: יצחק גולן)
בדקו את הפוליסה שלכם. ליאור רוזנפלד (צילום: יצחק גולן)

פוליסת ביטוח המקיף לרכב תכסה נזק שכזה ובמקרה זה, תעמוד לחברת הביטוח הזכות לחזור בתביעת "שיבוב" לרשות המקומית או לחברת החשמל ולתבוע את נזקיה.

חשוב לזכור שגם אם אין לכם ביטוח מקיף לרכב וביטוח רכוש לדירה, עדיין ניתן לנסות לתבוע את הרשות המקומית או כל גורם אחר, שניתן להוכיח כי רשלנותו היא ש"תרמה" לנזק שנגרם לכם.

איך להיערך לסופה הבאה? בנוסף לפעולות אקטיביות, כמו חיזוק קולטי שמש, אנטנות, סככות וניקוי מרזבים, חשוב מאוד לבדוק את פוליסת הביטוח שלכם ולבטח נכון. חלק מהכיסויים המוזכרים כאן הם אופציונאליים ובבואכם לבצע ביטוח רכוש רצוי להיוועץ בסוכן ביטוח מנוסה, חבר לשכת סוכני  ביטוח, ואף להתעקש ולרכוש את מירב הכיסויים הניתנים במסגרת הפוליסה.

הנאמר בטור זה הוא מידע כללי ואינו בא במקום תנאי הפוליסה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות