fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"תקן עוול היסטורי שנגרם לעולים ממרוקו"

ראש העיר בית שאן, קרא לשר החינוך להנחות את המזכירות הפדגוגית להוסיף פרק בנושא תרומתה של העלייה ממרוקו ולהטמיעו בתכניות הלימוד של מערכת החינוך
רפי בן שטרית (צילום דוברות העירייה)
רפי בן שטרית (צילום דוברות העירייה)

ראש העיר פנה השבוע לשר החינוך, נפתלי בנט, בדרישה לתקן את העוול שנעשה לעולי מרוקו בהצגת ההיסטוריה מעל גבי דפי ספרי החינוך. בן שטרית מצטרף למעשה אל פנייתו של ד"ר שמעון אוחיון, יו"ר  ברית יוצאו מרוקו, בנושא תרומתה של העלייה ממרוקו להצלת הנגב ולבקשתו להנחות את המזכירות הפדגוגית במשרד לכתוב פרק בנושא זה ולהטמיעו בתכניות הלימוד של מערכת החינוך.

רפי בן שטרית (צילום דוברות העירייה)
רפי בן שטרית (צילום דוברות העירייה)

במכתב לשר בנט כותב ראש העיר בן שטרית, "אני סומך את שתי ידיי וחותם על התיקון החשוב בכתיבת פרק נוסף בתולדות ההתיישבות במדינת ישראל, שיתאר את תרומתה של העלייה ממרוקו".

בעיריית בית שאן הוסיפו ואמרו השבוע כי: "ביטוי מרשים ומובהק לנחיצותו ולחשיבותו של פרק חדש זה, קיבלנו כולנו באחרונה עם הצפייה בסרט "סאלח, פה זה ארץ ישראל", שהוקרן בעיר במסגרת חודש הנשים.  בסרט התיעודי המטלטל בחשיפתו של הבמאי דוד דרעי, העוסק בקליטת העולים מיהדות צפון-אפריקה בישראל בשנות ה-50, מומחש באופן מעליב ומקומם העוול הזה".

בן שטרית אמר כי ביסוד הבקשה ניצבת לא רק החובה של כל אדם לעובדות ולאמת ההיסטורית, אלא הסיכוי לריפוי פצע שנותר פתוח עד היום. "העדר ביטוי לחלקם המרכזי והמכריע של העולים ממרוקו במחצית השנייה של המאה שעברה זועק לשמים. כמי שמכיר היטב את תרומתם של אנשי עלייה זו, אשר קבעו את ביתם בבית שאן, אני יודע כי לא ניתן להפריז בתיאור חשיבותם לבנייתה של העיר. מדובר באנשים פשוטים, חמים וצנועים, אנשי מעשה, אשר רבים מהם עבדו כל ימי חייהם בעבודות פיזיות".

בסיום פנייתו לשר, ציין בן שטרית כי הגיע העת ליצור עבור העולים ממרוקו זיקה, כחלק בלתי נפרד מההיסטוריה של הציונות. "תיקון העוול יעשה צדק היסטורי וישיב להם את כבודם האנושי ויציב אותם במקום המכובד והראוי להם", כתב בן שטרית לשר החינוך.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות