fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תלמידים מהעמק סייעו לחקלאי שנפגע בפיגוע דריסה

עומר זיו, חקלאי מתל עדשים, שסובל במשך השנה האחרונה מטרור חקלאי, יצא באחד הלילות לשדה וראה אנשים פוגעים לו בציוד ובשדה. הוא רץ לכיוונם בניסיון להציל את רכושו, הם דרסו אותו והשאירו אותו שרוע בשדה פצוע
התלמידים בשדות תל עדשים (צילום עצמי)
התלמידים בשדות תל עדשים (צילום עצמי)

קבוצת תלמידים מתוכנית מנהיגות של הסוכנות היהודית, הכוללת בה 21 נערים ונערות מכיתות י ממגדל העמק, נצרת עילית ועמק יזרעאל, יחד עם המדריכה עדי כהן, יצאה לתל עדשים ופגשה את עומר זיו, חקלאי מתל עדשים, שסובל במשך השנה האחרונה מטרור חקלאי, כאשר אירוע השיא היה כאשר יצא באחד הלילות לשדה וראה אנשים פוגעים לו בציוד ובשדה. הוא רץ לכיוונם בניסיון להציל את רכושו, הם דרסו אותו והשאירו אותו שרוע בשדה עם רגל שבורה. עומר חזר לעבודה לאחר שיקום ארוך של שלושה חודשים.

התלמידים בשדות תל עדשים (צילום עצמי)
התלמידים בשדות תל עדשים (צילום עצמי)

התלמידים פגשו מספר מתנדבים מהתכנית השומר החדש, המסייעים בשמירה על שדות חקלאים בכל המדינה, שהסבירו לנערים את משמעות התפקיד שלהם. לאחר מכן החלו התלמידים בעבודה בשדה של עומר זיו, שלמרות הפציעה הקשה שלו עבד איתם. "היה קשה מאוד ועזר לנו להבין את משמעות העבודה ועזר לנו להתגבש כקבוצה. בשעתיים, הצלחנו לסיים חלק ניכר מהעבודה", סיפרו התלמידים.

אחרי העבודה ישבו התלמידים עם עומר, שסיפר להם את סיפורו ובעיקר נתן לתלמידים לשאול שאלות.את היום סיימו עם פוייקה שהכינו ועם תחושת סיפוק גדולה.
"היום הזה נתן לכולנו הזדמנות לתרום ולעזור כפי יכולתנו, להיחשף למצב החקלאים בארץ ולעשות מעשה קטן בשביל לסייע. אנחנו מודים על ההזדמנות להכיר את עומר, לעבוד עם השומר החדש ולעזור, זאת הייתה חוויה מעשירה ומספקת", סיכם אחד התלמידים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות