fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ששון ושמחה

משפחת עבדאלנביא-שלם מנצרת עילית יזמה מפגש משפחתי של פעם ב- 100 שנה * למעלה מ- 150 בני משפחה מכל רחבי הארץ הגיעו,העלו זיכרונות וטעמו ממאכלים עיראקים * מירב ששון אמויאל שעמדה מאחורי ההפקה : "מסע מרתק בעקבות חנה ועבד עבדאלנביא, ממוצול בעירק ועד הארץ"
כל השבט במפגש המרגש
כל השבט במפגש המרגש (צילום ישראל פרץ)

"הכל התחיל לפני מס שנים  כששחר האחיין שלי שירת במחנה שמשון. הוא נתקל בתמונה של מפקד המחנה לשעבר, ואמר לעצמו וואלה, אם הוא היה היום בחיים, אני הייתי מסודר! ..". חייל שעמד לידו אמר בתגובה: "אתה היית מסודר?… אני הייתי פה מלך" ושחר הסביר שהבחור בתמונה הוא הדוד של אמא שלו. "מה הקשר שלך אליו?" שאל והחייל ענה  בהפתעה גמורה : "הוא דוד של אבא שלי, אני הבן  של יעקב ולבנה, הנכד של דודה אילה ודוד יהושוע ומפקד המחנה הוא דוד צביקה, זכרונו לברכה", מספרת בהתרגשות מירב ששון – אמויאל סגנית מנהל אגף החינוך בעיריית נצרת עילית, את ההחלטה לארגן מפגש משפחתי מורחב, אליו הגיעו כ- 150 איש מכל רחבי הארץ.

-קרובים קרובים ולא מכירים אחד את השני ?

"באותו הרגע, כששמענו את הסיפור, החלטנו שזה הזמן להוציא לפועל תכנית שנרקמה בראש כבר הרבה שנים אבל תמיד לא היה זמן – לארגן מפגש של כל המשפחה כדי שכולם יכירו את כולם. בעבר דיברנו על זה, העלינו רעיונות, רצינו שזה יקרה, אבל לא באמת התקדמנו לכדי ביצוע. דוד צביקה, אפילו במותו הצליח לחבר בין בני המשפחה".

כל השבט במפגש המרגש
כל השבט במפגש המרגש (צילום ישראל פרץ)

מרב  יחד עם שאר בני המשפחה נרתמו לארן את הכנס והחליטו להקדיש אותו לכבודם של שני בני משפחה יקרים, דוד צביקה, שהגה את הרעיון ולמעשה היה שותף מרחוק ליוזמה והאם ג'וליה, שחינכה וגידלה את ילדיה על ערך המשפחה. חשיבות הביחד  והדאגה האינסופית האחד לשני.

-איך מארגנים 150 בני משפחה שמפוזרים בכל מקום בארץ למקום אחד?

"הכנס היה לכל צאצאי חנה ועבד עבדאלנביא שלם ז"ל. אמי ג'וליה ששון ז"ל היא בתם. הם שמונה אחים ואחיות. חלק גדול מהמשפחה התגורר או מתגורר בנצרת עילית. סבתא חנה ז"ל הייתה גם תושבת העיר".

לצורך מלאכת הארגון הוקם חמ"ל משפחתי המורכב משני צוותי פעולה: צוות אחד כלל נציג מכל ענף במשפחה שהיה אחראי על איסוף תמונות והעברת הודעות לכל בני המשפחה. וצוות שני מונה על  ההפקה ובראשו עמדה מירב לצד בנות דודתה  הילה, יהודית ותמר כהנא  והאחיינית הדר מנטקה, כולן אגב מתגוררות בנצרת עילית.

התכנית כללה תערוכת תמונות מרהיבה של כ-35 תמונות מהחיים בעירק, מהימים הראשונים בארץ ותיעוד בני המשפחה באירועים שונים. ארוחת צהריים חמה על טהרת המאכלים העירקיים, חידון על המשפחה: החיים בעירק, העלייה לארץ, המעברה, החיים בכפר אתא  בשנים הראשונות בארץ ולקינוח סרטוני ראיונות וברכות.

מירב ששון מספרת: "הגיעו למפגש 150בני משפחה: דודים, בני דודים, נכדים ובני נכדים. כולל בני משפחה המתגוררים בחו"ל: גם הם תושבי העיר לשעבר. שמואל מחלב ויאיר שלם (אשר בנו הגיע לארץ במסגרת גרעין "צבר" לשרת בצבא). ומי שחי בחו"ל ולא הצליח להגיע שלח סרטון ברכה." מספרת מירב בהתרגשות "המפגש היה גם חיבור משפחתי אבל גם מסע שורשים והכרות עם יהדות עירק באופן כללי.המפגש היה מרגש מאוד ועם טעם של עוד. קבענו סדנא ללמידת הכנת קובות בהנחיית דודתי תקווה מחלב.

-הצלחתם לדחוס מסע של -100 שנים, ב-60 דקות.

"וזה היה פשוט מרתק, מסע בעקבות חנה ועבד עבדאלנביא, ממוצול בעירק ועד קריית אתא בישראל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות