fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שב הביתה

שמעון בללתי ממגדל העמק חלם מגיל קטן להיות מעצב אופנה. הוא יצא ללמוד בעיר הגדולה, הספיק להלביש את בר רפאלי ונועה תשבי, אבל ידע תמיד שהמטרה היא לחזור הביתה ולפתוח סלון כלות בעיר שהוא כל כך אוהב. החודש הוא הגשים את החלום. סיפור של הצלחה
בללתי (צילום עצמי)
בללתי (צילום עצמי)

אין ילד או ילדה שנולדו בפריפריה ולא יודעים שכדי להצליח ולהגשים את חלומם הם חייבים לעבור לעיר הגדולה. גם שמעון בללתי ממגדל העמק חלם כמו כולם. חלומו היה להיות מעצב אופנה של שמלות כלה וערב לנשים. כמי שגדל לאם תופרת הוא ראה בדמיונו כיצד הוא עובר לעיר הגדולה מגשים את חלומו אבל בניגוד לאחרים, בסוף החלום שלו הוא חוזר הביתה לבנות את ביתו ואת הקריירה שלו ליד משפחתו וחבריו הקרובים, במגדל העמק. הוא חלם והחודש גם הגשים את החלום כאשר פתח סטודיו לשמלות כלה וערב בעיר הולדתו.

"מגדל העמק היא אמנם עיר קטנה, אבל היא מעין משפחה אחת גדולה", כך פותח בללתי את הריאיון. מבחינתו עיר הולדתו היא המקום הכי טוב בעולם לחיות בו. הילדות במגדל העמק הייתה עבורו בהחלט מעניינת, כייפית ומאתגרת. "כולם כאן מכירים את כולם, וכולם גדלים יחד בחיי שותפות, הדלתות פתוחות (פיזית) עד היום וזה לא נראה לי קיים בשום מקום בארץ חוץ ממגדל העמק".

בללתי (צילום עצמי)
בללתי (צילום עצמי)

את הדברים האלה הבין בלילתי רק כשיצא מהעיר והבין שלא כולם גדלו ככה, בטח לא כאלה שגדלו בתל אביב. "יש משהו במגדל העמק שתושב חוץ לא יוכל להבין – המקום הזה מלמד אותך את כישורי החיים מה שלא תלמד בשום בית ספר ואוניברסיטה. גדלתי עם המסר תן אהבה תקבל אהבה", הוא אומר.

עיצב חולצות כבר בגיל 13

בללתי גדל בשכונת 'נוף העמק' בבית לא גדול אך מלא חום ואהבה. "ההורים שלי תמיד אפשרו לי לחלום ולנסות תמיד להגשים את החלומות שלי. הם השרישו בי את הרצון לשאוף, לחלום ולהגשים" מנסה בלילתי להבין היכן הכל התחיל. אמו, מרים בללתי, תופרת במקצועה, הייתה נקודת הממשק הראשונה שלו עם עולם האופנה.

בללתי: "גדלתי בבית שמאוד קידם אופנה. מאז שאני זוכר את עצמי, האופנה הייתה משהו שחי בי.  תמיד הייתי מייעץ לכל הסביבה שלי בענייני אופנה. "אני זוכר שהייתי קטן הייתי מכין לעצמי חולצות, בעיצוב שלי ועם הזמן צברתי עוד קצת ביטחון ומצאתי את עצמי מכין לחברים שלי בגדים ולאחר זכיתי מהם לפרגון הבנתי שיש לי כשרון".

בללתי ידע שכדי להצליח הוא חייב לעזוב את הבית החם ולעבור לתל אביב "כנגד כל הסיכויים יצאתי ל'עיר הגדולה' והחלטתי להגשים את החלום".

כיאה לבוגר מערכת החינוך העירונית שמקדמת את חזון ראש העיר אלי ברדה לעודד את צעירי העיר ללמוד לימודים גבוהים באקדמיה או מקצוע אהוב ולחזור הביתה לאחר מכן, הבטיח לעצמו בלילתי לחזור מיד לאחר שילמד ויצבור ניסיון למקום שמניע אותו ובו קיבל כל כך הרבה אהבה ופרגון "שאהיה מוכן ומקצועי מספיק אחזור הביתה ואפתח עסק רק במגדל העמק".

התחנה הראשונה שלו היה בית הספר לעיצוב הנחשב "שנקר". התקופה שלו כסטודנט במהלכה הבין שזה המקצוע שלו לחיים זכורה עבורו כ"תחושה עילאית של הצלחה והגשמה עצמית". עם זאת בלילתי לא שוכח גם את המכשולים הרבים שעבר בדרך. "היו לי רגעים קשים ולא פשוטים אבל ידעתי שאני בדרך להגשים את חלומי. בימים הקשים קיבלתי המון עזרה מההורים גם נפשית וגם כלכלית, עבדתי בכל מיני תחומים כדי לממן את לימודיי והיו רגעי שבירה, אך אני שמח שהצלחתי להתגבר על זה", הוא משחזר.

במקביל ללימודים עבד בחנות בגדים בה נחשף למעצבי אופנה וסטייליסטים רבים. השלב הבא היה הפקות של אירועים אופנתיים כמו שבוע האופנה, תצוגות אופנה, צילומי קטלוגים  וכדומה של מעצבים מובילים כגון ירי רביד ואליאב ששון וזכה להלביש סלבריטיז נוצצים. "זכיתי להלביש את בר רפאלי ונועה תישבי ועוד מפורסמים רבים אחרים".

 

יוצא לדרך עצמאית

אחרי שסיים את לימודיו קיבל בללתי את ההחלטה להגדיר ולהציג את עצמו כמעצב אופנה. "זה קרה בדיוק כאשר אחי הגדול התחתן. החלטתי שאני מעצב את השמלות לכולם באותו ערב ואכן כך היה. קיבלתי פרגון עצום וזה הרגע שבו החלטתי שאני מציג את עצמי כמעצב אופנה". כיום, לאחר כ-15 שנים של ניסיון בתחום הוא מודה בפה מלא שהוא מעדיף לא להגביל את עצמו לסגנון אופנתי אחד אלא להתחבר לסגנונות רבים כגון שמלות קלאסיות, מחורזות, וכו'. "לדוגמא בקולקציית הכלות האחרונה של 2017 בחרתי בסגנון רומנטי ועדין. טבעי ונקי תמיד משך אותי ומכאן ההשראה לקולקציה. אני משתמש בבדים רכים, נעימים טולים, שיפונים עם גזרות נשפכות ונפוחות עם דגש לגזרה נשית שמחמיאה לגוף", מספר בללתי בגאווה על הקולקציה החדשה שלו ומוסיף: "בשבילי לעסוק בחלום שלי ולהגשים את עצמי זה שיא, אין תחושת סיפוק גדולה יותר מהטלפון שאני מקבל יום אחרי שלקוחה לובשת את השמלה שלי. אני מתרגש בכל פעם מחדש. כל לקוחה מרוצה זה רגע שיא עבורי".

החודש, לאחר מספר שנים בהן למד וצבר ניסיון בעיר הגדולה, הוא החליט להגשים את החלום ולהקים סלון לשמלות כלה וערב במגדל העמק. מבחינתו של בלילתי יש לעסק פוטנציאל אדיר, "אני חושב שבצפון ובמגדל העמק בפרט, מאוד מודעים לאופנה ומקדמים אופנה. מהמקום הזה אני רוצה להגשים את עצמי דווקא במקום שהאופנה פורחת בו ולחשוף את אנשי העיר לעוד סגנונות ולהביא סגנונות חדשים. מגדל העמק זה מקום שמאוד קידם אותי ולכן החלטתי להקים את הסטודיו שלי פה בעיר, במקום שאני מרגיש בו בבית, אני מאמין שאנשי העיר יפרגנו לי ויתנו לי להרגיש פה משפחה כמו שהיה לאורך כל השנים. אני רואה את עצמי גם בעוד עשור פה במגדל העמק יוצר וממשיך להגשים חלומות".

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות