fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עפולה: ביום בהיר צץ להם אגם מול העיניים

תושבי רחוב תאשור בעפולה לא האמינו למראה עיניהם, חוששים לאיכות החיים שלהם ולביטחון הילדים. חלק מהתושבים בשכונת הווילות הם יוצאי נצרת עילית, "אם היינו יודעים בחיים לא היינו עוזבים"
האגם החדש בעפולה (צילום: עצמי)

תושבי רחוב תאשור, בכניסה הצפונית לעפולה, שכונת וילות שקטה ושלווה, לא האמינו למראה עיניהם, כאשר ביום בהיר אחד, אחרי הסערה הגדולה שפקדה את המדינה לפני כחודש וחצי, גילו לתדהמתם אגם קטן שצץ לו בין הבתים. "אנשים שמגיעים לכאן לא מאמינים, צוחקים עלינו, אומרים שאנחנו כמו באזור האגמים בצפון איטליה", אומר אחד התושבים.

לטענת התושבים, הם פנו עשרות פעמים לעיריית עפולה, אבל נענו כי הנושא בבדיקה. כמו כן נעשו פניות גם למשרד לאיכות הסביבה. לטענתם, "האגם מסכן את שלום הילדים. אשתי לבד בערבים, פוחדת לצאת מהבית בגלל הרעש של הצפרדעים. חברים צוחקים ואומרים שהם באים לדוג באגם או שהם מתכוונים להביא בשבת ג'ט סקי. הנושא הפך לבדיחה בעמק".

האגם החדש בעפולה (צילום: עצמי)

תושב אחר אומר: "המצב כזה מאז הסערה הגדולה לפני חודש וחצי ובינתיים לא עושים כלום. כבר עכשיו, כשיש ימים חמים, אנחנו רואים יתושים בבתים, אז אני לא רוצה לחשוב מה יהיה בעוד חודש. מיותר לציין שיש פה גם בעיית בטיחות. הילדים משחקים בחוץ, ואין שום דבר שמונע מהם גישה לביצה. מספיק פעם אחת של שיקול דעת מוטעה של ילד כדי שיקרה אסון, ואז כל העולם יתעורר".

חלק מהתושבים בשכונת הווילות הם יוצאי נצרת עילית, שביקשו למצוא לעצמם איכות חיים אחרת. "אם הייתי יודע שזה המצב, בחיים לא הייתי עוזב את נצרת עילית. מה היה לי רע שם", אומר האיש, ומתנחם בקשר העין בין השכונה לנצרת עילית במרומי ההר.

מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "כמות המשקעים הגדולה שירדה ברחבי הארץ בכלל ובעפולה בפרט, יצרה במקומות מסוימים ריכוזי מים גדולים, אשר עם הזמן מחלחלים למי התהום. יחד עם זאת, מנהל ההנדסה ומנהל התפעול בעיריית עפולה, פעלו על מנת לבצע בשטח האמור ריסוס וכן בחנו אפשרות למלא אדמה על כמות המים שהצטברה. מכיוון שמדובר בשטח פרטי, היה צורך לקבל אישור מהבעלים על מנת למלא את השטח באדמה. האישור התקבל ובימים הקרובים העירייה תדאג לכסות את הבית עם מצעי אדמה".

הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי ב"ידיעון עפולה" 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות