fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זמן נשים

פסטיבל קולנוע בינלאומי הראשון לסרטי נשים ייפתח ב-22 לאוקטובר, בקרית טבעון. במשך שלושת ימי הפסטיבל יוצגו 12 סרטים של במאיות מהארץ והעולם ויתקיימו אירועים מגוונים, סדנאות והרצאות
קידום קולנוע נשים. פסטיבל סרטי נשים בקרית טבעון (צילום: יח"צ)
קידום קולנוע נשים. פסטיבל סרטי נשים בקרית טבעון (צילום: יח"צ)

פסטיבל בינלאומי המוקדש כולו לנשים, כולל סרטים, הרצאות, שיח וסדנאות, זה הולך לקרות החודש, ב-22 לאוקטובר  בקריית טבעון. הפסטיבל ימשך שלושה ימים ויוצגו בו כ-12 סרטים של במאיות מהארץ והעולם. נמסר כי מטרת הפסטיבל היא העצמה נשית על ידי קידום סרטי קולנוע שנוצרו על ידי נשים.

בפסטיבל יתקיימו אירועים שונים ומגוונים, מפגשים עם יוצרות, סדנאות אמן, הרצאות ורבי שיח, ולצדם יערכו אירועים מיוחדים. הוא משמש במה ייחודית לקולן ולמבטן של יוצרות מישראל ומרחבי העולם, ומעניק הזדמנות יוצאת דופן למפגש ישיר עם יוצרות ובין יוצרות, לרב-שיח של נשים בנושאים שונים, וכמובן לצפייה במגוון  סרטים שביימו נשים מן הארץ ומהעולם.

קידום קולנוע נשים. פסטיבל סרטי נשים בקרית טבעון (צילום: יח"צ)
קידום קולנוע נשים. פסטיבל סרטי נשים בקרית טבעון (צילום: יח"צ)

לרבות מהנשים בישראל ובעולם הישגים מופלאים ויכולות המתבטאות בתחומים רבים. רבות מהן פורצות גבולות, משנות את פני העולם ומנהיגות בתחומן בחציית זמנים ותרבויות. כמו: גולדה מאיר, הנרייטה סולד, מארי קירי, הלן קלר,שרה אהרונסון, סימון דה בבואר, אמא תרזה, שרה אהרונסון, חנה סנש, גילה אלמגור, נעמי שמר ועוד רבות.

מאחורי הפסטיבל קיימת התפיסה כי, ישראל התגאתה תמיד בהיותה חברה שוויונית. לנשים ולגברים מעמד שווה- נשים יכולות לבחור ולהיבחר בחוק. הן לוחמות בצבא, שותפות בהקמת יישובים ועובדות בכול עבודה. נשים יוצרות, חוקרות, יוזמות ובראש בראשונה רעיות ואמהות, אולם עדיין קיימים מחסומים שהן נאלצות להיאבק בהם, באמונות, ברעיונות המושרשים ובמגבלות שנכפו על ידי החברה ועל ידי ההנחות המסורתיות של תפקידי האישה. עדיין יש צורך בחקיקה ובאכיפה שתסייע לנשים בחייהן בכלל ובשוק העבודה בפרט.

יש צורך בחוקים שישמרו עליהן מהטרדות מיניות ויבטיחו את הערכתן הראויה. כיוון שעדיין נשים רבות בעולם סובלות ונאבקות על מקומן הראוי ונראה כי באזורים נרחבים אף קיימת נסיגה במעמדן.

במשך ימי הפסטיבל יוקרנו באולם זוהר סרטים אשר במרכזם עומדות נשים ממגוון גילאים, מוצאים ועיסוקים כולן, בדרכן המיוחדת והמענינת, מבטאות עוצמה, ייחוד ועומק רגשי.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות