fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בת 101 שוקמה וחזרה ללכת לאחר שבר מורכב בירך

"בגיל כזה נדיר מאד לשקם בהצלחה מטופלים ששברו את פרק צוואר הירך", אומר ד"ר אלכסנדר פרידמן, מנהל יחידת השיקום במרכז רפואי העמק, אבל אנה דמבו ניצחה במאבק על שיקומה
אנה דמבו והצוות המטפל (צילום: דוברות)
אנה דמבו והצוות המטפל (צילום: דוברות)
אנה דמבו והצוות המטפל (צילום: דוברות)
אנה דמבו והצוות המטפל (צילום: דוברות)

אנה דמבו, בת 101, מעפולה, ניהלה אורח חיים פעיל עד ליום שבו מעדה בביתה ונפלה. כתוצאה מכך נגרם לה שבר מורכב במפרק של צוואר הירך. בני משפחתה ששהו עימה בבית באותה העת פינו אותה מיד אל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי העמק.

היא אובחנה סובלת משבר מורכב שמחייב ניתוח דחוף ולאחריו תקופת שיקום ממושכת. אנה הועברה לחדר הניתוח, שם עברה קיבוע בצוואר הירך על ידי מנתחי המחלקה האורתופדית ומחלקת ההרדמה במרכז הרפואי. לאחר שהחלימה מהניתוח המוצלח, היא הועברה ליחידת השיקום והחלה בשיקום המותאם לגילה.

"למרבה הפתעתנו, למרות גילה המתקדם של אנה, היא לא ויתרה על הצורך לשקם את הרגל והתעקשה שנלמד אותה ללכת שוב", סיפר ד"ר אלכסנדר פרידמן, מנהל יחידת השיקום במרכז רפואי העמק.

במהלך תקופת השיקום של אנה, לימד אותה צוות הפיזיותרפיה בשיקום כיצד להתהלך שוב לאחר הפציעה והניתוח, בעזרת המכשור המתקדם וההליכונים המותאמים לכך ביחידת השיקום, ולימדו אותה כיצד להתנהג נכון עם הרגל גם בבית כדי לשמר את התוצאות הטובות של השיקום.

"בגיל כזה זה נדיר מאד לשקם בהצלחה מטופלים ששברו את פרק צוואר הירך, אך בזכות היותה אישה אופטימית ובעלת גישה בריאה לחיים, היא חזרה ללכת ואני בטוח שאנה תמשיך לנהל חיים בריאים ומאושרים בעזרת הכלים שלימדנו אותה", אמר ד"ר פרידמן עם שחרורה של אנה ממחלקת השיקום בחזרה לביתה.

בישראל, מידי שנה נפצעים אלפי בני אדם ושוברים את צוואר הירך, והשכיחות של הפציעה עולה ככל שמתקדמים בגיל בשל הירידה שחלה בצפיפות העצם בקרב קשישים. "שבר בצוואר הירך היא  פציעה שמחייבת לבצע את הניתוח כמה שיותר קרוב לזמן השבר כדי למנוע סיבוכים שעלולים להסתיים אפילו במוות. במחלקה האורתופדית שיקומית ב"עמק" יש ניסיון רב בתחום", מסכם ד"ר פרידמן.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות