fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עפולה: 11 הגדולים של הכדורגל המקומי בכל הזמנים

עיתון ידיעון עפולה מפרסם היום את נבחרת כל הזמנים של הכדורגל המקומי. אנשי כדורגל רבים קבעו והמליצו, אנחנו בחרנו
יובל שאוט (צילום: חגאג רחאל)
. יובל שאוט (צילום: חגאג רחאל)

ישעיהו וולפין

שיחק בהפועל עפולה בשנות ה- 60, בעיקר בליגה ב', נחשב לשוער אמיץ שזכה לכינוי "יאשין" על שם שוערה האגדי של נבחרת רוסיה לב יאשין, שהיה אליל באותן השנים. מצטיין נוסף בעמדה זו הוא גולן מלול, שעשה קריירה ענקית ואף היה בסגל נבחרת ישראל, אבל כמעט ולא תרם לכדורגל המקומי.

ישעיהו וולפין
ישעיהו וולפין

איציק גואטה

שיחק כמגן ימני בהפועל עפולה בשנות ה- 70. קיבל זימון לנבחרת הנוער של עמנואל שפר ז"ל, המאמן האגדי של נבחרת ישראל. מגן בעל טכניקה גבוהה מאוד, שעלה וירד לאורך האגף הימני, מגן מודרני כבר לפני כמעט 40 שנה.

איציק גואטה
איציק גואטה

איילון לייטנר ז"ל

שיחק כבלם,  החל לשחק בתחילת שנות ה- 60 ופרש באמצע שנות ה- 70. הוא עשה את כל המסלול מקבוצת הילדים של הפועל עפולה ועד לבוגרים. בשיאו, מכבי חיפה הגדולה רצתה את הבלם המצטיין, אבל בעפולה עמדו על הרגליים האחוריות ומנעו ממנו להתקדם בקריירה. הלך לעולמו לפני 4 שנים בגיל 69.

איילון לייטנר
איילון לייטנר

עמי אזולאי

מטובי הבלמים שצמחו בעפולה, התחיל את הקריירה במכבי עפולה וגם סיים שם. בשיאו שיחק בהפועל בית שאן בליגה הבכירה, זכה באליפות המדינה עם הפועל חיפה (תחת אלי גוטמן)  ואף השתייך לסגל הנבחרת הצעירה של ישראל. היה שגריר נאמן של הכדורגל העפולאי ברמות הכי גבוהות של הכדורגל הישראלי.

עמי אזולאי
עמי אזולאי

דודי אעידן

התפקיד המקורי שלו היה בלם, אולם בנבחרת שלנו הוא מתופקד כמגן שמאלי. שחקן נשמה אמיתי, חלומו של כל מאמן, שחקן שעלה לכל משחק או אימון כדי לתת מעצמו 100 אחוזים, שיחק בימי מכבי עפולה, שחקן שלא פעם העדיף את האינטרס הקבוצתי על פני האינטרס האישי שלו.

דודי אעידן
דודי אעידן

אבי (ציץ) כהן

אחד משחקני הקישור הכי טובים שצמחו בימי מכבי עפולה העליזים. היה מנהיג על המגרש, בעל הבית באמצע, אחד כזה שהשחקנים הולכים אחריו בעיניים עצומות, היה בעל יכולות טכניות מצוינות, אולי בגלל יתר אהבה למקום פספס קריירה ברמות הגבוהות יותר.

אבי כהן
אבי כהן

יובל שאוט

נציג הדור הנוכחי בנבחרת כל הזמנים, מבקיע מחונן שמשחק מתחת לחלוץ. האיש שמחזיק את הפועל עפולה בשנים האחרונות על גבו, וברמות הכי גבוהות אליו הגיע הכדורגל בעפולה אי פעם. שחקן מוביל ומנהיג בחדר ההלבשה ונכס אמיתי להפועל עפולה.

יובל שאוט (צילום: חגאג רחאל)
יובל שאוט (צילום: חגאג רחאל)

כפרי אזולאי

קשר מחונן שצמח במכבי עפולה, בעל ראיית משחק מצוינת, בעל הבית במרכז השדה ששיחק גם בקבוצות אחרות ויכול היה לעשות קריירה גדולה גם בליגות הבכירות, לפחות כמו אחיו. למעשה, גם כיום הוא עדיין פעיל בליגות הנמוכות, אלא שלפני מספר שנים קיבל החלטה להעדיף את העבודה בכבאות על פני הכדורגל.

כפרי אזולאי
כפרי אזולאי

נמרוד ברין

חלוץ שידע לעמוד במקום הנכון וברגע הנכון ולהבקיע המון שערים. לא היה אחד שמשקיע יותר מדי על הדשא, אבל היה בעל מיקום מצוין ויכולת סיום מעוררת התפעלות. שיחק בהפועל עפולה בשנות ה- 60, הספיק לשחק במספר קבוצות נוספות בעמק, לימים הפך לשופט כדורסל מצטיין.

נמרוד ברין
נמרוד ברין

עמוס אעידן

גדול המבקיעים של הכדורגל בעפולה בכל הזמנים. שחקן שכמעט ולא היה עושה כלום על המגרש, אבל בהברקה אחת ידע לנצח משחקים. שחקן שכל מאמן ידע שהוא יכול לסמוך עליו שינצח לו את המשחק. כבש מאות שערים במהלך הקריירה שלו ולטענתו הוא מלך שערי הצפון בכל הזמנים. לצערו לא ידע לעשות את קפיצת המדרגה לליגות הגבוהות.

עמוס אעידן
עמוס אעידן

משה גבאי ז"ל

סקורר אמיתי, בעל חוש מפותח לכיבוש שערים, הגיע ממכבי חדרה והפך את עפולה לביתו. שיחק במכבי עפולה, נפטר לפני כשנתיים, היה איש כדורגל אמיתי, אחד שהכדורגל זרם בעורקיו. במקביל למשחק ניהל בית ספר לכדורגל בעפולה וגידל דורות של שחקנים. בנו דובב גבאי ממשיך את דרכו.

 

משה גבאי
משה גבאי

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות