fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיניים שלו

ראובן כהן, נער לקוי ראייה מנצרת עילית, מנצח את המגבלות. לאחרונה החל לעסוק בפעילות ספורטיבית מותאמת ללקויי ראייה. "צריך להילחם וללמוד מטעויות", אומר הנער האופטימי, שהתעקש ללמוד בכיתה עם ילדים רגילים
ראובן כהן
ראובן כהן (צילום: עצמי)

מחר בידיעות הגליל כתבתה של ענבר כהן:

סיפורו של ראובן כהן, בן 16 מנצרת עילית, תלמיד כיתה י' בבית הספר אורט אלון שנולד עם לקות ראייה. בניגוד לגורל,  נלחם כהן כל בוקר מחדש ומשתלב בחברה רגילה ואף החל בחודש האחרון לשחק כדור שער- ספורט מובנה לעיוורים ולקויי ראייה.

"אמנם הראייה שלי פגומה אבל מה שהפריע לי יותר במשך השנים היה הקטע החברתי", מספר כהן, "ההרגשה הזאת שאתה שונה מכולם, הקשתה עלי מאוד להתקבל בחברה והתנהגתי רוב הזמן כזאב בודד. במשך ארבע שנים עשו עליי חרם כיתתי, אבל עם כל הקושי החלטתי לא לוותר והתחברתי לילדים אחרים. כשהייתי למשל בכיתה ד' התחברתי לילדים בכיתה א' שהם פחות מודעים. זה מה שחיזק אותי ואפשר לי לעבור את השנים האלו. היום כשאני מרגיש שמסתכלים עלי, מצביעים או לוחשים זה לא פוגע בי, אני אפילו שמח על איך שאני. יש משפט שאומר 'מה שלא הורג אותך מחשל אותך', אני מאמין בו ומאמין שזה רק עשה לי טוב בחיים. אני מנסה להסתדר עם מה שיש ומפיק את הטוב מהקיים".

"אני מודה שהיו גם רגעים של ייאוש, אני עקשן לטוב ולרע ולכן לא היו הרבה כאלה אבל כשבכל זאת הם הגיעו מהר מאוד קמתי והמשכתי להתמודד. אני רוצה להגיד שלא משנה כמה החיים קשים, וכמה כישלונות חוויתי מבחינתי ליפול זה לא כישלון, לא לקום זה כישלון". 

 

ראובן כהן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות