fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל,לא רק לבנים

ליאם דדון מככבת במחלקת הנוער של הפועל נצרת עילית, לא מגלה רגשי נחיתות מול הבנים ואפילו נותנת להם פייט אדיר. ואיך קשורה ברצלונה לסיפור היפה הזה?
חולמת להיות שחקנית כדורגל מקצועית. ליאם דדון (צילום:יצחק סולומון)
חולמת להיות שחקנית כדורגל מקצועית. ליאם דדון (צילום:יצחק סולומון)
חולמת להיות שחקנית כדורגל מקצועית. ליאם דדון (צילום:יצחק סולומון)
חולמת להיות שחקנית כדורגל מקצועית. ליאם דדון (צילום:יצחק סולומון)

"אני פשוט אוהבת לשחק כדורגל, שיחקתי בהפסקות בבית הספר, שיחקתי בשכונה ועכשיו אני בהפועל", מסבירה בפשטות ליאם דדון, ילדה בת 10, הילדה היחידה במחלקת הנוער של הפועל נצרת עילית, שמבהירה: "אני לא חוששת לשחק מול הבנים". המראה של בנות שמשחקות כדורגל באותה קבוצה עם בנים, נגד בנים אחרים, אינו שגרתי, אבל הוא לא עושה יותר מדי רושם על, ליאם דדון, שמשחקת בקבוצת טרום ליגה ילידי 2004/5, תחת הדרכתו של שחקן העבר אלי טובול. בקבוצה מספרים שהילדה, תלמידה בכיתה ד' בבית הספר היסודי כסולות, לא מגלה שום רגשי נחיתות, נותנת לבנים פייט אדיר ומוכיחה שגם בנות מסוגלות לשחק כדורגל.

"אני כבר מחכה שנגיע לליגה", היא אומרת ומגלה: "החלום שלי הוא להיות שחקנית כדורגל מקצוענית באירופה, אולי בברצלונה, קבוצה שאני אוהדת". עד שתגשים את החלום ותגיע לברצלונה, מצפה לליאם עוד דרך ארוכה, גם היא יודעת זאת, אבל היא אינה חוששת מול המהמורות והקשיים בדרך. "יש לה אופי של ווינרית", אומרים במחלקה.

"הוריה פנו וביקשו שאצרף אותה למחלקה, זה לא קרה אצלנו אף פעם, זה תקדים, אבל החלטתי ללכת על המהלך, כי ראיתי והבנתי עד כמה הילדה אוהבת כדורגל", אומר מנהל מחלקת הנוער, אורי ביו, "החלטתי לתת לזה צ'אנס ואני לא מצטער, כי גיליתי שמדובר בילדה מקסימה ומשקיענית, רצינית מאוד, שמגלה ניצוצות של שחקנית טובה שתגיע רחוק בעתיד".

אורי ביו ממשיך ומפרגן לליאם: "העובדה שהיא בת יחידה לא מפריעה לה, כולם עזרו לה להיקלט והיא השתלבה אצלנו מצוין". ביו אומר שהוא מקווה שהשתלבותה של ליאם דדון במחלקה, תפתח את הדרך לבנות נוספות במחלקה. "אני חולם להקים קבוצת בנות", הוא אומר.                   יש לציין כי ליאם אינה הנציגה היחידה של משפחת דדון במחלקת הנוער של הפועל נצרת עילית. אחיה, ירון דדון, מככב בקבוצת ילדים א', תחת הדרכתו של עומרי ביטון.

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות