fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החלה מלחמת השבת בליגה הלאומית בכדורגל

מנהלת הליגה מתכנת משחק מרכזי בשבת שישודר בשידור ישיר. שחקנים שומרי שבת זועמים. מנכ"ל נצרת עילית: " "זה עניין של ספונסרים, חשיפה, שידורים בערוץ הפתוח, דבר שיכול להביא הרבה כסף "
גיל ברעם (צילום מיכאל מלכין)
מרוצה. גיל ברעם

סערה בקרב מנהלים ושחקנים בליגה הלאומית, בעקבות כוונת המנהלת לקיים את המשחק המרכזי בליגה הלאומית ביום שבת בשעה 16:30, שישודר בשידור ישיר בערוץ הפתוח. לטענת המנהלת, ההסדר החדש יביא לחשיפה, ספונסרים ויותר כסף לקבוצות.

בין מתנגדי המהלך ניתן למצוא את השוער הוותיק אבי אבגי, שלפני מספר שנים חזר בתשובה ונוהג לשמור שבת. גם נתנאל גולדמן מהפועל עפולה למשל, מקפיד לשמור שבת ואחרי משחקי חוץ בימי שישי, נוהג ללון בקרבת המגרש כדי לא לחלל שבת.

גיל ברעם  (צילום מיכאל מלכין)
גיל ברעם (צילום מיכאל מלכין)

במשרד הספורט בראשותה של השרה מירי רגב, מנסים לפעול נגד המהלך, אבל אנשי המנהלת לא מוכנים לסגת מהרעיון. "הרוב ייפגע בגלל המיעוט, לא נסכים לזה, במדינת ישראל לא משחקים כדורגל רק ביום הכיפורים", הבהירו.

מנכ"ל הפועל נצרת עילית, גיל ברעם, נציג הליגה הלאומית במנהלת, בעד המהלך. "אני בעד, הולך על זה בכל הכוח, זה עניין של ספונסרים, חשיפה, שידורים בערוץ הפתוח, דבר שיכול להביא הרבה כסף לקבוצות, כסף שאנחנו זקוקים לו מאוד. אבי אבגי רוצה להחזיר אותנו בתשובה? שיפרוש מכדורגל וישמור שבת. גם במצב הנוכחי אנשים נאלצים לחלל שבת, כי המשחקים בימי שישי מסתיימים בשעות מאוחרות ועד שהשחקנים חוזרים הביתה הם נאלצים לחלל שבת. אני חושב שכל אחד צריך לעשות מה שהוא רוצה ולא לנסות לכפות על אחרים".

מנכ"ל הפועל עפולה, תומר רחמים: "אני בעד מה שיעשה טוב לקבוצות".

הרב אפללו ממגדל העמק, שידוע כרב של שחקני הכדורגל, מתנגד כצפוי למהלך. "בעבר פעלתי לא פעם לחוקק חוקים נגד כדורגל בשבת, הצטרפתי למאבק של אבי אבגי, זה יהיה טוב למשפחות, לשחקנים, זה יתן חיים אמיתיים לשחקן לנהל אורח חיים בריא ונכון ולדעתי זה יתרום לשחקן גם מבחינה מקצועית. לא חושב שספונסר זה או אחר, מתנה את העברת הכספים בקיום משחקים בשבת. אני חושב שהישועה לעם ישראל תבוא כשעם ישראל ישמור שבת".

נציגות השחקנים באמצעות עורכת הדין נעמי לנדאו, פנתה לבית הדין בבקשה לקבלת סעד ארעי כנגד קיומו של המשחק בשבת בין מ.ס. אשדוד להפועל בני לוד, סעד זמני כנגד קיום המשחקים בשבת בכל חמשת המחזורים הראשונים של הליגה וסעד קבוע כנגד קיום משחקים בשבת בכל עונת המשחקים בליגה הלאומית.

הפנייה לבית הדין לעבודה נעשתה לאחר שהמנהלת לא קיבלה את דרישת נציגות השחקנים לחזור בה מההחלטה לקיים משחק אחד בכל מחזור בשבת, בשונה ממה שהיה בליגה הלאומית בשלוש העונות האחרונות.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות