fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סבא מרדכי ז"ל מאושר בשמיים

מרדכי שושן ז"ל היה אוהד מושבע של הפועל נצרת עילית * בני משפחתו מספרים כי בקידוש של ליל שבת נהג לברך ברכה מיוחדת את הקבוצה * השבוע כבש נכדו, גל קעטבי, שער בכורה בבוגרים במדי נצרת עילית ועוד בנגיעה הראשונה בכדור
קעטבי בילדותו בזרועות סבא מרדכי
קעטבי בילדותו בזרועות סבא מרדכי

חלוץ הפועל נצרת עילית, גל קעטבי, כבש בשישי שעבר שער בכורה בקריירה בקבוצה בוגרת ועוד איזה שער: בדקה ה- 75 הוא עלה כמחליף במשחק הניצחון של קבוצתו על הפועל פתח תקווה, שניות ספורות מאוחר יותר ובנגיעה הראשונה שלו בכדור כבש את השער השלישי לזכות נצרת עילית.

את קפיצת השמחה ושאגות השמחה שלו אחרי כיבוש השער שמעו עד פרדס חנה, שם הוא מתגורר. "הרבה תסכול התפרץ, זו הייתה שמחה אמיתית מכל הלב", אומרים מקורביו.

 

 

גל קעטבי (9) חוגג (צילום אדריאן הרבשטיין
גל קעטבי (9) חוגג (צילום אדריאן הרבשטיין

קעטבי, בן 20, בוגר מחלקת הנוער של מכבי חיפה, הושאל לנצרת עילית כדי לצבור דקות משחק וניסיון, במטרה שיחזור בעתיד לירוקים. היו לו הצעות מבני יהודה והפועל חדרה, אבל הוא העדיף את נצרת עילית.  "דיברנו עם בני יהודה, בהפועל חדרה הכל היה סגור ורק החתימה הייתה חסרה", מגלה האב, אייל קעטבי, המלווה את גל בכל משחק מאז עשה את צעדיו הראשונים על הדשא. "רועי כהן באמת רצה אותו, הוא מכיר אותו העדפתי  שיקבל דקות משחק בליגה הלאומית,  באנו לנצרת עילית בגלל רועי כהן".

לאימונים הוא מגיע עם מאמן השוערים, אריק שמואלי, המתגורר בסמוך אליו בכרכור. ההתאקלמות שלו לא הייתה קלה והוא התקשה להשתלב, אבל הוא לא הרים ידיים והמשיך להשקיע ולעבוד קשה באימונים. "סבלנות והתמדה הם שם המשחק, אנחנו מסתכלים לטווח הרחוק", אמרו במשפחתו.

קעטבי, חייל בשרות סדיר, המשרת בבסיס בברקאי, לא רחוק מהבית, עבר חוויה לא נעימה שבקלות יכלה לשבור אותו, כאשר במשחק בליגה נגד בית"ר תל אביב/ רמלה לפני שלושה שבועות, נכנס כמחליף בדקה ה- 60, והמאמן ירון הוכנבוים החליף אותו בדקה ה- 90, מהלך שזכה לביקורת רבה על המאמן מצד האוהדים. הגם שהתקשה להבין את המהלך, קעטבי המשיך לעבוד קשה באימונים, לא "עשה פרצופים" והסתכל קדימה. "זה לא נעים, אבל זה רק חישל אותו וחיזק אותו", אומרים בסביבתו.

קעטבי בילדותו בזרועות סבא מרדכי
קעטבי בילדותו בזרועות סבא מרדכי

קעטבי הוא בן למשפחת שושן הוותיקה והמוכרת בנצרת עילית. לסבו מרדכי שושן ז"ל, היו שתי אהבות בחיים מלבד משפחתו: חגיגות המימונה המסורתיות שהכתירו אותו כ"מלך המימונות של נצרת עילית"  וקבוצת הכדורגל הפועל נצרת עילית. בני משפחת שושן מספרים כי בקידוש של ליל שבת נהג לברך ברכה מיוחדת את הפועל נצרת עילית, שתצליח במשחק בשבת.

"אם אבא ז"ל היה היום בחיים ורואה את הנכד שלו מבקיע במדי הקבוצה האהובה עליו, הוא היה בעננים", אומר הבן יגאל שושן, דודו של קעטבי.

קעטבי הגיע להפועל נצרת עילית, כשברזומה שלו עשרות משחקים בנבחרות הצעירות, עשרות שערים במדי הקבוצות הצעירות של מכבי חיפה. המאמן רוני לוי שהחזיק ממנו העלה אותו לבוגרים הוא הספיק לצבור הופעה אחת במדי הקבוצה הבוגרת בעונת  2015/16, בהיותו בן 17 בלבד, כאשר עלה כמחליף בקבוצה הבוגרת של מכבי חיפה, לצד כוכבים כיוסי בניון ואחרים, במשחק הניצחון על בית"ר ירושלים במסגרת גביע המדינה, באצטדיון סמי עופר.

אלא שלרוע מזלו באחד האימונים בבוגרים הוא קרע את השריר הארבע ראשי באימון ונאלץ להיעדר ארבעה חודשים. ואם זה לא הספיק, המזל הרע המשיך לרדוף אותו כשחזר להתאמן בקבוצת הנוער וקרע את רצועת הבוהן, שאילצה אותו לעבור ניתוח ותקופת החלמה ממושכת נוספת.

המנהל המקצועי רועי כהן מפרגן: "גל הוא שחקן שאני מכיר מקרוב עוד כילד במכבי חיפה, הוא כשחקן מוכשר, שיודע להבקיע ולתרום לקבוצה בה הוא משחק, בתחילת העונה שחיפשתי שחקנים צעירים איכותיים, היה לי ברור שגל יכול לעזור ולתרום להפועל נצרת עילית ואכן השבוע הוא עשה זאת בשער יפה. אין לי ספק שנהנה ממנו עוד הרבה במהלך העונה. מעבר לזה הוא גם ילד שאהוב על כולם. אני מאמין שהוא יתחיל לפרוע שטרות, שחקנים צעירים מונעים מביטחון, השער שהבקיע אמור לתת לו דחיפה קדימה ואני מקווה שכך גם יהיה".

-אבא אייל, אתה מרוצה מדקות המשחק שגל מקבל בנצרת עילית?

"הבאתי אותו לנצרת עילית כדי שיקבל דקות משחק, שיתפתח. אני יודע מה הוא שווה ואין לי ספק שהוא יתפוס את מקומו בהרכב, הוא לא ילד שיבוא ויבכה למה הוא לא משחק. יכול להיות שאם יהיה לו טוב ונראה שמקבל דקות משחק הוא ימשיך עונה נוספת, אנחנו לא ממהרים לשום מקום, הוא בסך הכל בן 20".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות