fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שר החינוך קבע: יוקם בית ספר ערבי בנצרת עילית

שר החינוך שי פירון הודיע היום (חמישי) כי יוקם בית ספר למגזר הערבי בנצרת עילית, בניגוד לעמדתו של ראש העירייה שמון גפסו.
בית ספר ערבי
צילום: אילוסטרציה פנתרמדיה
שי פירון
שי פירון (באדיבות כנסת ישראל)

שר החינוך שי פירון הודיע היום (חמישי) כי יוקם בית ספר למגזר הערבי בנצרת עילית, בניגוד לעמדתו של ראש העירייה שמון גפסו. הדרגים הגבוהים גבלו הנחיה לקדם בית ספר כזה.  האוכלוסייה הערבית בנצרת עילית עומדת על 20 אחוז תושבים.

בתחילת השבוע התקיים דיון בועדת החינוך של הכנסת בראשות ח"כ עמרם מצנע על הקמת בית ספר כזה. אז אמר גפסו כי כל עוד הוא ראש עיר לא יקום מוסד חינוכי לאוכלוסייה הערבית. מצנע גינה את דבריו.

מיד עם הודעתו של השר פירון הוציא סגן ראש עיריית מצרת עילית אלכס גדלקין עצומה להחתמה באינטרט. כך נכתב: "בעקבות החלטת שר החינוך שי פירון על הקמת בית ספר ערבי בנצרת עלית ללא התחשבות ברצון התושבים. אנו זקוקים לתמיכתם על מנת לבטל החלטה זאת עד לדיון מעמיק בנושא והתחשבות ברצון התושבים". עד כה חתמו על העצומה 200 אנשים.

בארגון יוזמות קרן אברהם, הפועל לשילוב ולשוויון בין יהודים לערבים, בירכו היום על החלטת שר החינוך לפעול להקמת בית ספר ערבי בעיר נצרת עילית.
"פעולתו של יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ עמרם מצנע, בעניין זה היא חשובה במיוחד משום שהמקרה של נצרת עילית ממחיש מדוע סוגיית השירותים הניתנים לתושבים ערבים בערים מעורבות אינה יכולה להיות נתונה לשיקול דעתו של ראש עיר".

יחד עם זאת, מציינים בקרן אברהם, כי המדינה טרם גיבשה מדיניות כוללת לערים מעורבות. "המקרה של נצרת עילית מוכיח כי על הממשלה להתוות מדיניות ברורה ומחייבת למתן שירותים לתושבים ערבים בערים מעורבות. הסדרת המדיניות לניהול ערים מעורבות על ידי הממשלה היא הכרחית ותשפיע לטובה על היחסים שבין יהודים לערבים בערים אלה".

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות