fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אין לה דרך חזרה

בית הדין הרבני דחה בקשתה של תושבת הצפון, שהתגרשה לאחר שלוש שנות נישואים, לקבל את דמי הכתובה בטענה כי בעלה בגד בה, זאת לאחר שוויתרה עליהם בהסכם שקיבל תוקף בבית משפט לעינייני משפחה
עורכת הדין טל איטקין (צילום:יח"צ)
עורכת הדין טל איטקין (צילום:יח"צ)

תושבת אזור הצפון שהתגרשה לאחר כשלוש שנות נישואין, חתמה עם בעלה הסכם גירושין שקיבל תוקף בבית משפט לענייני משפחה. אולם כמה שבועות לפני סידור הגט בבית הדין הרבני, טענה האשה כי גילתה שבעלה בוגד בה ודרשה לבטל את ההסכם, לקבל את דמי הכתובה ופיצוי על הבגידה בסך כולל של כרבע מיליון שקל.

הבעל באמצעות עו"ד טל איטקין , מומחית לדיני משפחה, דחו את טענות האישה לפיהם בני הזוג רצו לחזור ולחיות יחד. כמו כן הצהיר הבעל כי בהסכם שחתמו ביניהם זמן רב לפני הגירושין, ויתרה האישה על דמי הכתובה ואף עזבה את מקום מגוריהם בצפון ו"הסכימה שירעה בשדות זרים", כלומר יהיה גם עם נשים אחרות.

עורכת הדין טל איטקין (צילום:יח"צ)
עורכת הדין טל איטקין (צילום:יח"צ)

בית הדין הרבני בטבריה, דחה את הבקשה לבטל את הסכם הגירושין שנעשה בין בני הזוג , בין השאר לאור העובדה, שכאשר הופיעו בבית המשפט לאישור ההסכם נשאלו שני בני הזוג "האם יש סיכוי לשלום בית" והשיבו בשלילה.

"הסכם גירושין המאושר בבית הדין ,אינו דבר של מה בכך שבהפרחת טענות כגון 'לא התכוונתי', יהיה ניתן לבטלו כלא היה" כתבו הדיינים בהחלטתם.  בכך דחו את טענתה כי כלל לא התכוונה להתגרש וכי "חזרו לחיות יחד מתוך כוונה לנסות ולשקם את שלום הבית".

לאחר שבחנו את כל ההיבטים על פי ההלכה בנושא מחילת האישה על כתובתה, פסקו הדיינים ברוב דעות כי "הן על פי ההלכה להסכם מעמד של פסק דין המונע חזרה חד צדדית והן על פי הוראות החוק, כל חזרה טעונה אישור ערכאה משפטית ואישור כזה לא ניתן וגם אין הצדקה שיינתן".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות