fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחד משלנו

טוראי ג'וש פדוויץ', תושב קיבוץ גניגר, גילה שהוא יהודי, עלה לבד לארץ כדי להתגייס, החליט להתגייר, ובשבוע שעבר זכה לקבל את הכומתה המנומרת, לאחר שהפך ללוחם בגדוד דוכיפת של חטיבת כפיר
טוראי ג'וש פדוויץ' (צילום: דו"צ)
טוראי ג'וש פדוויץ' (צילום: דו"צ)

ביום חמישי האחרון, קיבל טוראי ג'וש פדוויץ', תושב קיבוץ גניגר שבעמק יזרעאל, לוחם בגדוד דוכיפת של חטיבת כפיר, את הכומתה המנומרת לה חיכה במשך 7 חודשים, לאחר שעבר מסלול ארוך של טירונות ולאחריו אימון מתקדם במהלכו למד יחד עם חבריו לגדוד, על משמעת צבאית, אהבת הארץ, רעות ולחימה צבאית.

בשנת 2012 הוא עלה ארצה לבד מפלורידה בעזרת ארגון "נפש בנפש". המשפחה חיה בפלורידה כאתיאיסטית, עד שאמא שלו גילתה שיש לה שורשים יהודים, קצת אחרי שסיים תיכון. "עשינו טיול לארץ, והחלטנו להתחיל חיים חדשים כיהודים. גם לפני שידעתי על השורשים היהודיים שלי, אמא שלי תמיד חינכה אותנו לאהוב ולכבד יהודים ואת מדינת ישראל", הוא אומר.

למה החלטת להתגייס?
"אחרי כל תהליך הגיור היה לי ברור שאני רוצה לעשות עליה. כדי להיות חלק אמיתי מהתרבות הישראלית וכדי להיות שייך באמת למדינה, ידעתי שאני צריך לעשות צבא ולשרת אותה בתור לוחם. דרך הצבא למדתי להכיר את התרבות הישראלית על כל גווניה, למצוא חברים טובים ולהתחבר למדינה מתוך החובה להגן עליה. אני רואה בשירות הצבאי שלי הזדמנות גדולה ללמוד על המדינה דרך הרגלים, העובדה שאני מגן עליה גורמת לי להרגיש משמעותי ושייך".

מה היו הקשיים בתהליך?
"התרבות השונה ובמיוחד השפה. אני חייב לציין שלכל אורך הדרך אני מוקף אנשים שתומכים ועוזרים לי. יש במדינה הזאת אנשים מדהימים. הקושי הגדול ביותר עבורי היה הקושי הפיזי. כדי לסיים הכשרה של לוחם צריך לעבור בוחן מסלול, כמו מסלול מכשולים שבסופו יש ירי. נכשלתי ב -10 בחני מסלול עד שעברתי, שבוע לפני המסע כומתה, בזכות מפקד המחלקה שדחף אותי להצליח".

איך עבר מסע הכומתה?
"עברנו יחד מסע ארוך של 53 ק"מ, נהניתי מאוד גם ברגעים הלא פשוטים. מאוד מרגש ומשמח לקבל את הכומתה המנומרת, עבדתי קשה בשביל להשיג אותה ואני מרגיש שעכשיו אני ראוי לה".

מה המסר שלך למתגייסים החדשים?
"למרות כל הקשיים שאתם עלולים להיתקל בהם, אל תוותרו. תאחזו באנשים שסביבכם והם יעזרו לעבור את התקופה הזאת בכיף. קחו את כל מה שמוטל עליכם ברצינות משום שאתם מייצגים את המדינה שלכם עכשיו, אבל חשוב באותה המידה גם ליהנות ולהתפתח".

עברו לעיתון ידיעות הגליל כדי לקרא את הסיפור המלא

טוראי ג'וש פדוויץ' (צילום: דו"צ)
טוראי ג'וש פדוויץ' (צילום: דו"צ)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות