fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אנדרטה לזכרו של חייל ממגדל העמק הוקמה בדטרויט

השבוע נחנכה אנדרטה לזכרו של חנן בן עמרם ז"ל, שנהרג במהלך שירותו הצבאי, בכפר "הרמלין" במחנה הקיץ טמראק שבדטרויט
האנדרטה לזכרו של חנן בן עמרם ז"ל
האנדרטה לזכרו של חנן בן עמרם ז"ל (צילום: יצמי)
האנדרטה לזכרו של חנן בן עמרם ז"ל
האנדרטה לזכרו של חנן בן עמרם ז"ל (צילום: עצמי)

אנדרטה לזכרו של חנן בן עמרם ז"ל ממגדל העמק, נחנכה במחנה טמראק בדטרויט. בן עמרם ז"ל נהרג בשנת 2009 במהלך שירותי הצבאי.
ב- 2003, בעת שהיה תלמיד בחטיבת הביניים אורט רוגוזין חנן יצא למחנה קיץ טמרק במשלחת נוער מטעם שותפות גליל מרכזי והקהילה היהודית בדטרויט. חנן שהה בכפר וייצג את מגדל העמק יחד עם בני נוער נוספים מעירו, "חנן כבש את הלבבות של כולם, הוא היה טיפוס חברותי מאוד, חם ואוהב, מוקף בחברים רבים, נדיב ורגיש", סיפרו חבריו.

את לימודי התיכון חנן סיים בהצטיינות ובדצמבר 2008 התגייס לצה"ל ושובץ לחיל הלוגיסטיקה. חנן החל טירונות בבסיס ניצנים ובטרם הספיק לסיימה, מצא את עצמו בעיצומו של מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה. בסיום הטירונות נשלח חנן לקורס בבית הספר ללוגיסטיקה שבמחנה צריפין. בתאריך 27 בינואר 2009, בעת שעשה דרכו מהבסיס לביתו, נפגע על ידי אוטובוס שלא הבחין בו בעת שחצה כביש ברחוב חיל השריון. חנן הובהל במצב אנוש לבית החולים ונפטר.

ביום הזיכרון לחללי צה"ל השנה, ציינה הפדרציה היהודית של דטרויט את סיפורו של חנן. אחד התורמים המשמעותיים בקהילה התרגש מן הסיפור והחליט לתרום סכום כסף נכבד להקמת אנדרטה. ביום ראשון שעבר נחנכה האנדרטה בטקס ממלכתי, בהשתתפות ראשי הפדרציה היהודית, מתנדבים רבים ובני נוער חניכי מחנה קיץ טמראק 2013.

את הטקס הובילו החניכים עצמם, בני נוער ממגדל העמק, נצרת עילית ועמק יזרעאל. "בקהל לא נשארה אפילו עין אחת יבשה", סיפרו המדריכים אביתר ולירז "היה מדהים לראות איך סיפור כל כך עצוב יוצר משהו מלא תקווה . ההתרגשות מהנצחת שמו של חנן בכפר הרמלין, הכפר שבו הוא שהה, הייתה עצומה. כולם התרגשו מכך ששמו של חנן יונצח מעתה ועד עולם במרחק של אלפי קילומטרים מביתו בישראל".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות