fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מגדל העמק: יו"ר התאחדות ותיקי מלחמת העולם השנייה הלך לעולמו

פאבל דיבקין, שעלה למגדל העמק לפני 27 שנים ושימש שנים ארוכות כיו"ר התאחדות וותיקי מלחמת העולם השנייה, הלך השבוע לעולמו והוא בן 91
פאבל דיבקין
פאבל דיבקין

מגדל העמק נפרדה השבוע מתושב העיר פאבל דיבקין שהיה אחד מעמודי התווך של הקהילה הרוסית בעיר. הוא עלה לישראל בעלייה הגדולה של שנות התשעים ומימיו הראשונים התנדב באגף הקליטה של העירייה ובהתאחדות של ותיקי מלחמת העולם השנייה ובשנים האחרונות אף שימש כיו"ר סניף מגדל העמק של ההתאחדות בשני העשורים האחרונים.

פאבל דיבקין
פאבל דיבקין

דיבקין נולד בשנת 1926 ובשנת 1943, שהיה בן 17 בלבד, התגייס לצבא אדום והשתתף בקרובות רבים כולל שחרור של מדינות אירופה המזרחית. לאחר המלחמה קיבל עטור כבוד הגבוה ביותר על כך שהציל את המפקד הפצוע שלו במהלך הקרב. בנוסף, קיבל מספר רב של אותות הוקרה.

במגדל העמק סיפרו השבוע על איש עם לב רחב שתמיד עזר לזולת, דאג מאוד לחבריו הווטרנים, ארגן ביקורי בית לאלה שכבר לא יכלו להשתתף בפעילות, אירגן ביקורים בבתי אבות, ימי הולדת ומסיבות לחגים, ארגן טיולים – והכל כדי לשמח את האנשים המבוגרים שנלחמו עם נאצים. כמו כן דיבקין היה משתתף באופן קבוע ופעיל כמארגן ונואם בטקס השנתי לכבוד יום הניצחון על גרמניה הנאצית שמתקיים בתשיעי לחודש מאי.

לפני כשבועיים קיימה הרשות את "יום העלייה 2017" שם הופיע דיבקין בפעם האחרונה בציבור ואף תועד באחת התמונות האחרונות בחייו עם שרת העלייה והקליטה סופה לנדבר, ראש העיר אלי ברדה, מ"מ ראש העיר סרגיי אוקלנדר וחברת המועצה אירנה קבקוב.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות