fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

למען נשים מוכות

"על ערש הדווי, אמי חשפה בפניי סיפור כואב על מכר משפחה שמכה את אשתו, היא ביקשה ממני להפסיק את קשר השתיקה וזו הצוואה שהשאירה לי אחריה מותה", מסביר גיל פישמן מנצרת עילית, שמקדיש את מיטב זמנו למען המאבק באלימות כלפי נשים
ממלא את צוואת אמו. פישמן. צילום עצמי

גיל פישמן, מורה לנהיגה מנצרת עילית, לקח את ההצוואה של אמו צעד אחד קדימה. הוא מתנדב פעיל בשירותי הרווחה בעירייה ומקדיש את מיטב זמנו למען המאבק באלימות כלפי נשים. פישמן התוודע לסוגיית האלימות במשפחה לפני כחמש שנים, עת אמו מלכה פישמן ז"ל הייתה על ערש דווי.

בדבריה האחרונים לבנה היא סיפרה לו על מכר משפחה, לא קרוב אבל מוכר וכזה שנמצא בקשר רציף, שמתנהג באלימות כלפי אשתו לאורך שנים. "אמא סיפרה לי שכולם יודעים על ההתנהגות האלימה של אותו בחור כלפי אשתו אבל כולם שותקים, אף אחד לא העז לדבר, כי לאף אחד לא היה האומץ להתערב בחיים הפרטיים של אותו בן אדם".

 

ממלא את צוואת אמו. פישמן.   צילום עצמי
ממלא את צוואת אמו. פישמן. צילום עצמי

"הייתי בהלם, ידעתי במי מדובר, אבל לא ממש ידעתי מה אני אמור לעשות עם המידע הזה. הבנתי שהדבר חשוב לאמא שלי ושהיא מאוד רוצה שאעשה משהו בנידון".

"הצגתי את עצמי בפני שירותי הרווחה בעירייה והצעתי את עזרתי בכל מה שצריך, גם בהיבט הכספי. אני מוכן לתרום ולהירתם ואפילו מסרתי את מספר הטלפון שלי בפייסבוק לכל אישה, שמרגישה שהיא נמצאת במצוקה וזקוקה לעזרה. אני מבין את הקושי לפנות לעזרה, את מעגל האימה שמלווה את אותן נשים והחושך שעוטף את עולמן. זה סיוט שקשה לתפוס".

הסיפור המלא ביום שישי בידיעות הגליל

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות